تجلیل از خادمین طرح تلاوت نور مساجد آذربایجان شرقی

خبرگزاری شبستان: همایش تکریم خامین طرح تلاوت نور مساجد استان آذربایجان شرقی همزمان با برگزاری نمایشگاه قرآن تبریز اجرا می شود.

علی اکبر صفی پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با اشاره به اجرای همایش تکریم خادمین طرح تلاوت نور ابراز داشت: طرح تلاوت نور یکی از طرح های موفق و گسترده قرآنی است که طی دهه اخیر در سطح مساجد کشور با قرائت یک یا دو صفحه از آیات قرآن کریم بعد از اقامه نماز جماعت اجرا می شود.


وی افزود: در همایش تکریم خادمین طرح تلاوت نور از قاریان، مفسران و ائمه جماعات، اساتید جلسات قرآنی، مدیران خانه های نور و مدیران کانون های تخصصی قرآن قدردانی می شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حجت الاسلام حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در این مراسم سخنرانی کرده و وحید وکیلی قاری نفر اول مسابقات بین المللی اوقاف به قرائت قرآن پرداخته و گروه تواشیح بین المللی طارق به اجرای برنامه می پردازد.


صفی پور، همچنین تبیین کیفیت توسعه مشارکت های مردمی در برنامه های قرآنی مساجد، بررسی و بیان راه های توسعه و کیفی طرح تلاوت نور با استفاده از امکانات بومی و محلی، تبیین شاخص های مسجد طراز اسلامی از منظر قرآن و روایات، توجه به اصل محوریت و کارآمدسازی مساجد در تبیین وضع کنونی و ترسیم نقش آینده مساجد در توسعه و ارتقای فعالیت های قرآنی و ارائه الگوهای مسجد قرآنی را از اهداف برگزاری این طرح برشمرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: همایش تجلیل از خادمین طرح تلاوت نور با حضور بیش از 300 نفر در 21 تیرماه سال جاری همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) در نمایشگاه قرآن در نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.


وی ادامه داد: در این طرح 16 نفر از خادمان طرح تلاوت نور مساجد استان آذربایجان شرقی تجلیل می شوند.


به گفته صفی پور، طرح تلاوت نور در 950 باب از مساجد فعال استان اجرا می شود که از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی به هر یک از این مساجد 24 هزار جلد قرآن معنی دار و نیز بیش از 450 مجموعه تفسیر همراه و دیگر تفاسیر به روحانیون مفسر قرآن مساجد اهدا شده است.


وی در پایان از برگزاری شبیه این مراسم در چهار شهرستان استان خبر داد.


پایان پیام/
 

کد خبر 384580

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha