نشست شورای قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجدمرکزی برگزار شد

خبرگزاری شبستان: نشست هم اندیشی و شورای قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی امروز(22تیر) در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک برگزار شد.

به گزارشخبرگزاری شبستان از اراک، این نشست در راستای توجه به جایگاه مساجد در اجرای موفق آمیز طرح تلاوت نور و تفسیر و لزوم به توسعه و ارتقای این طرح ها برگزار شد.


براین اساس،‌ اهم اهداف این نشست را می توان برنامه ریزی برای الگو سازی کادر سازی و توسعه تخصصی کردن فعالیت های قرآنی مساجد، بررسی و بیان راه های توسعه کمی وکیفی طرح تلاوت نور و تفسیر در مساجد و تبیین کیفیت توسعه مشارکت های مردمی در برنامه های قرآنی مساجد عنوان کرد.


همچنین، دراین نشست مقرر شد از قاریان مستعد با قرائت و صوت و لحن زیبا و حتی الامکان از حفاظ قرآن کریم در طرح ها استفاده شود، در زمینه تفسیر از بیان زیبا و داستان های قرآنی جهت جذابیت بیشتر استفاده و به معرفت افزایی توجه بیشتر شود، در ذیل این طرح با برپایی محافل انس با قرآن کریم در مساجد از قاریان برتر استانی و کشوری بهره برد و اقبال و نگاه مسئولان مسجد، ائمه جماعت و هیئت مذهبی به طرح در بهتر اجرا شدن آن تاثیر گذار است.


در این نشست حجت الاسلام مرتضی حیات غیبی نماینده ائمه جماعات مساجد مجری طرح تفسیر، رحیم طاهری نماینده استادان جلسات سنتی قرآن کریم، نعمت اله کمیزی نماینده مسئولان مراکز خانه های نور کانون های فرهنگی هنری مساجد، ابوذر کرمی نماینده قاریان برتر طرح تلاوت نور، محمد احمدی معاون آموزش و پژوهش و حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی حضور داشتند.
 

لازم به ذکر است، امروز ساعت 18 همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) همایش تکریم از تالیان نور مساجد استان مرکزی برگزار می شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 385254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha