حافظان قرآن باید ناقل و عامل آموزه ها و مفاهیم قرآن کریم باشند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: حافظان قرآن کریم باید ناقل و عامل آموزه ها و مفاهیم ‌این کتاب نورانی باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک،‌ حسین شاکری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در مراسم تکریم از تالیان نور استان مرکزی که همزمان با شام میلاد امام حسن مجتبی(ع) در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک برگزار شد، گفت: اصحاب قرآن باید این کتاب الهی را از مهجوریت خارج کنند.


وی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و از زمانی که قرآن وارد بطن ملت شد تا حالا این کتاب نورانی مهجور بوده و جامعه امروزی با غلبه مادی بر معنوی سعی دارد قرآن را از زندگی مردم حذف کند تلاش و توطئه دشمنان باعث شده که مردم از مفاهیم و معارف بلند قرآن فاصله گرفته و در دام وسوسه شیطان گرفتار آیند و قرآن در میان آنها مهجور بماند.


شاکری تصریح کرد: تک تک افراد حاضر در محافل و جلسات قرآنی باید حامل آموزه های قرآن باشند و با تاثیرگذاری در بین آحاد مردم پیام ‎های راهگشا و هدایتگر این کتاب مقدس و فرهنگ قرآن را به گوش همگان برسانند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد:‌ برترین هدف حفظ قرآن دستیابی به عمق معارف الهی است و قرآن پاسخ گوی همه نیازهای جامعه بشری است؛ چراکه بر اساس عقل و حکمت الهی استوار شده است و حافظان قرآن باید در حفظ و نگهداری این گنجینه عظیم الهی تلاش کرده و به آموزه‌های آن عمل کنند.


وی افزود:‌ متاسفانه جریاناتی در جای جای جهان با نام اسلام رخ می دهد که سعی در خدشه دار کردن این دین عزیز دارد که در این راستا اهالی مسجد وظیفه و مسئولیت بیشتری را در قبال آشنایی نسل جوان با فرهنگ اسلام و آموزه های قرآن کریم و از بین بردن حواشی که به اسلام می شود دارند.


در ادامه این مراسم حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: این مراسم سومین دوره طرح تکریم از تالیان نور دراستان مرکزی است که طی آن از مفسران، قاریان و تالیان طرح تلاوت نور تقدیر می شود.


وی افزود:‌ هم اکنون 600 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مرکزی مجری رسمی برگزار کننده طرح تلاوت نور هستند که از حمایت های دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی شامل کتاب قرآن و تفسیر کوتاه و تابلو طرح بهره مند می شوند و در سایر مساجد نیز به صورت مردمی و خودجوش این طرح در حال برگزاری است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 385646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha