روزه از نشانه های بندگی خدا/ بهترین عمل نزد خداوند، تقوا است

خبرگزاری شبستان: مسئول ذکات صومعه‌سرا با بیان اینکه بهترین عمل در ماه مبارک رمضان این است که دنبال گناه نرویم و تقوا پبشه کنیم، گفت: قرآن دو هزار و 436 بار واژه تقوا را به کار برده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری‌شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام علی افسرده، مسئول ذکات صومعه‌سرا در کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان، شامگاه جمعه(20 تیر) در ضیافت افطار ایتام صومعه سرا اظهار کرد: از معنویات ماه مبارک رمضان رحمت و مغفرت خداوند است که همه باید سعی کنند از آن بهره وافی و کافی ببرند.


وی با بیان اینکه آن دسته از افراد که در مسیر خداوند گام بر می‌دارند نشانه و علائمی دارند، افزود: اولین نشانه انسان در مسیر خدا ایمان، باور و اعتقاد به خداست.


مسئول ذکات صومعه‌سرا با اشاره به اینکه سوره نصر نشانه‌های انسانی که در مسیر خداست را بیان می‌کند، گفت: ایمان به خدا و عمل صالح از نشانه‌های انسان مومن در این سوره است.


افسرده تصریح کرد: عمل صالح عملی است که برای رضای خداوند باشد و مومن دنبال عمل صالح است زیرا دنبال رضایت خداوند است.


وی با بیان اینکه اولین نشانه انسانی که عمل صالح انجام می‌دهد بندگی خداست، خاطرنشان کرد: یکی از نشانه‌های بندگی خدا روزه است.


مسئول ذکات صومعه‌سرا تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان، انسان مومن 18 ساعت گرسنگی و تشنگی را فقط برای رضای خدا تحمل می‌کند و این کار برای وی لذت بخش است.


افسرده با بیان اینکه امشب عده‌ای از ایتام مهمان کمیته امداد هستند، اظهار کرد: در مهمانی خدا خوردن و آشامیدن نیست و فقط بندگی خداوند در آنجا حرف اول را می‌زند.


وی با بیان اینکه فردی که روزه نمی‌گیرد اسیر هواهای نفسانی و شیطان شده است، افزود: بهترین عمل در ماه مبارک رمضان این است که دنبال گناه نرویم و تقوا پبشه کنیم.


مسئول ذکات صومعه‌سرا گفت: قرآن دو هزار و 436 بار واژه تقوا را به کار برده است و بهترین عمل اهل تقوا بودن است.


پایان‌پیام/
 

کد خبر 384620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha