برگزاری 45 محفل تلاوت قرآن کریم در نهبندان

خبرگزاری شبستان: مدیر اداره تبلیغات اسلامی نهبندان گفت: در ماه مبارک رمضان 45 محفل تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان برجسته شهرستان در مساجد و هیئت های مذهبی این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام ابوالقاسم لطفی امروز (22 تیر) به خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: از این تعداد 10 محفل به صورت محوری در مساجد نهبندان برپا می شود.


وی با بیان اینکه شهر شوسف نیز در ماه مبارک رمضان میزبان سه محفل محوری انس با قرآن کریم است، ادامه داد: 37 خانه قرآنی شاخص همزمان با ماه مبارک رمضان در این شهرستان فعالیت می کنند.


مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهبندان از استقبال جوانان و نوجوانان از برنامه های قرآنی این نهاد در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در ایام تابستان و ماه مبارک رمضان کلاس های آموزشی قرآن کریم با بیشترین استقبال همشهریان روبرو شده است.


وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان نهبندان 14 پایگاه اوقات فراغت فعال است که در مقایسه با سال های گذشته به دلیل کمبود اعتبار استقبال جوانان و نوجوانان از این پایگاه ها بسیار کمتر شده است.


حجت الاسلام لطفی ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان نهبندان 80 درصد خانه های قرآن شهری و روستایی فعالیت مداوم و مستمری دارند که سعی شده در راستای ترویج فعالیت های قرآنی و فرهنگی در شهرستان با کمک به خانه های قرآن و پرداخت به موقع اعتبارات فعالیت این نهادهای قرآن محور در سطح شهرستان بیشتر شود.


مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهبندان با بیان اینکه کمبود اعتبار مهمترین آفت فعالیت های فرهنگی و قرآنی در سطح کشور است، گفت: سرمایه گذاری و افزایش اعتبارات فرهنگی در سطح کشور به ویژه در مناطق محروم نیازمند نگاه جدی دولت و افراد توانمند است.


پایان پیام/

کد خبر 385207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha