برگزاری نخستین جشنواره مشارکت ملی گردشگری

خبرگزاری شبستان:معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع از برگزاری نخستین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد اقتصاد و فرهنگ در قالب 22 محور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشست خبری با تبیین برنامه‌های روز گردشگری و نخستین جشنواره مشارکت ملی گردشگری گفت: نخستین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد اقتصاد و فرهنگ برگزار می‌شود.

 

وی افزود: عنوان جشنواره از نظر مفهوم و کاربرد برای همه آشناست و در این عرصه مشارکت و این نوع تعامل منجر به طرح ایده‌های جدید می‌شود.

 

رحمانی موحد یادآور شد: این فراخوان و جشنواره بهانه‌ای است برای تجمع، همدلی، همنشینی و هم‌افزایی همه خانواده بزرگ گردشگری که در قالب این جشنواره موضوعات خانواده، آموزش، امنیت، جوانان، ورزش و جوامع محلی را عرضه می‌کنیم.

 

معاون گردشگری با اشاره به اینکه نخستین جشنواره مشارکت ملی گردشگری در 22 محور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی، عزم ملی، جوامع محلی، فضای مجازی، حمل و نقل، خانواده، فرهنگ، خلاقیت، اقتصاد، رسانه، اشتغال، توسعه، جوانان، آموزش، ارتباطات، امنیت، محیط زیست، سبک زندگی، صنایع دستی و میراث فرهنگی محورهای این جشنواره است.

 

رحمانی موحد با اشاره به روند تشکیل دبیرخانه جشنواره و اقدامات انجام‌شده در خصوص برگزاری جشنواره افزود: محصول و خروجی جشنواره پس از پایان داوری در روز جهانی گردشگری و مراسم اختتامیه جشنواره در 10 حوزه به نمایش گذاشته می‌شود.

 

وی زمان ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره را 31 مرداد سال جاری اعلام کرد و افزود: شهریور آثار رسیده داوری می‌شود و در مراسم اختتامیه که همزمان با روز جهانی گردشگری (5 مهر)  است از نفرات برگزیده تجلیل می‌شود.

 

رحمانی موحد با بیان اینکه سایت جشنواره www.irantourismfestival.ir و   www.irantourismfestival.com از امروز راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: علاقه‌مندان  به شرکت در این جشنواره باید در سایت جشنواره ثبت‌نام کنند و آثار ارسالی به جشنواره باید مطابق با اصول و موازین اسلامی باشد.

 

وی با بیان اینکه آثار برگزیده جشنواره در قالب کتاب جشنواره چاپ می‌شود، یادآور شد: ایده‌های نو و رویکرد جدید به مقوله گردشگری در محورهای 22 گانه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

رحمانی موحد با اشاره به دستگاه‌ها در برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: نحوه تعامل و اعلام آمادگی دستگاه‌ها به پشتیبانی از این کار باعث دلگرمی میراث فرهنگی در برگزاری جشنواره‌ها شد.

 

وی یادآور شد: این ایده‌ها و جذابیت‌ها به دستگاه‌های حامی هم کمک می‌کند تا به قابلیت‌های جدیدی در حوزه خود دست یابند.

 

معاون گردشگری اظهار داشت: آثار منتخب در قالب کتاب و فیلم و کلیپ در شبکه‌های مختلف صدا و سیما پخش می‌شود. بخش‌های فکری هم در حوزه‌های تصمیم‌گیری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

رحمانی موحد با بیان اینکه محدودیت سنی برای متقاضیان شرکت در جشنواره وجود ندارد، تصریح کرد: این جشنواره به صورت ملی برگزار می‌شود و همه افراد علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. همچنین هموطنان خارج از کشور نیز می‌توانند از طریق شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نسبت به شرکت در جشنواره و ارسال آثار خود اقدام کنند.

 

گفتنی است، نخستین جشنواره مشارکت ملی گردشگری با رویکرد اقتصاد و فرهنگ با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما، وزارت راه، مسکن و شهرسازی، شهرداری، وزارت صنعت و معدن، نیروی انتظامی، وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات مردمی، شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، سازمان شهرداری‌ها و دهداری‌های کشور و سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 385223

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha