بیداری اسلامی، اثر جوهری انقلاب اسلامی ایران در منطقه است

خبرگزاری شبستان: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: انقلاب اسلامی ایران اثر جوهری خود را بر منطقه گذاشته و آن این است که بیداری اسلامی در جهان رخ داده و مسلمانان برای تعیین سرنوشت خود اراده پیدا کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، منصور حقیقت پور نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس عصر امروز( 22 تیرماه) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به معنای یک تکان اساسی در حکومت های منطقه بود و از همین رو حکومت های استکباری اقدامات بسیاری را برای کم رنگ تر کردن تاثیر این جوهره در منطقه بر علیه ایران انجام داده اند که جنگ تحمیلی هشت ساله نمونه بارز این اقدامات است.


وی، با بیان اینکه حکومت ها به سمت حاکمیت دینی در تلاش هستند، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران اثر جوهری خود را بر منطقه گذاشته و اثر جوهری آن این است که بیداری اسلامی در جهان رخ داده و مسلمانان برای تعیین سرنوشت خود اراده پیدا کرده اند.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین، با تاکید بر این مطلب که تشکیل داعش نیز می تواند به منظور جلوگیری از نشر فکر و ایده انقلابی ایران اسلامی در حوزه ی بین المللی باشد، گفت: ایران اسلامی با موضع اقتدار و رقتار صحیح در عرصه بین المللی چنین اندیشه ها و حرکت های وابسته به امپریالیسم منطقه را به حاشیه خواهد برد.


علت کندی روند آزادسازی عراق عدم وجود وفاق سیاسی است


حقیت پور، در پاسخ به سوال علت روند کند آزادسازی در عراق، گفت: دلایل این روند کند را می توان در وهله اول عدم وجود وفاق سیاسی، در وهله دوم عملکرد ضعیف دولت در سازماندهی و به کارگیری قدرت مردمی و در وهله سوم تسلیم نیروهای مسلح سازماندهی شده به داعش عنوان کرد.


وی، بیان داشت: نیروهای مسلحی که دولت سازماندهی کرده بود تسلیم داعش شده و اسلحه های خود را بر زمین گذاشته اند و آن غیرت اصلی که باید در میان نظامیان برای ساماندهی و جذب مردم برای مقابله با داعش وجود داشته باشد، وجود ندارد و این مهم طی زمان به وجود خواهد آمد و به نظر می رسد که وضعیت به نفع دولت در حال تغییر است.


حمایت های ترکیه در صحنه عراق مشهود است


حقیقت پور در پاسخ به نقش کشورهای ترکیه و اذربایجان در اعزام تکفیری ها و تحرکات پنهان علیه عراق، عنوان کرد: مشهود است که دولت ترکیه ارتباطات کاربردی تری را با داعش برقرار کرده که یکی تقویت و حمایت از داعش و حفظ داعش به عنوان یک اهرم بر علیه دولت مرکزی و دیگری ایجاد وفاق بین اطراف و داعش به منظور اعمال فشار بر دولت مرکزی است.


این مقام مسئول، با بیان اینکه حمایت های سیاسی، معنوی و میدانی دولت ترکیه در صحنه مشهود است، اضافه کرد: مدارکی از دخالت آذربایجان وجود ندارد ولی این کشور به شدت نگران داعش هستند چراکه نیروهای چچنی که در گروه داعش فعالیت می کنند به مرز اذربایجان نزدیک هستند و برخی از جریانات اهل سنت می توانند ارتباط تنگاتنگی را با داعش داشته باشند و این می تواند تهدیدی برای اینده آذربایجان باشد.


پایان پیام/

کد خبر 385418

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha