جامعه با الگوگیری اندیشه های اهل بیت(ع) از آسیبهای اجتماعی درامان است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان فاصله گرفتن از فرهنگ دینی را یکی از مشکلات امروز جامعه دانست و گفت: جامعه با الگوگیری اندیشه های اهل بیت(ع) از آسیب های اجتماعی در امان است.

حجت الاسلام والمسلمین جواد نجفی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: خصوصیات اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) برای همگان به ویژه مسلمانان یک الگو است.


وی فاصله گرفتن از فرهنگ دینی را یکی از مشکلات امروز جامعه دانست و افزود: اگر جامعه بتواند اندیشه ها و اعتقادات رفتار اهل بیت را الگوی خود قرار دهد امروز بسیاری از آسیب های اجتماعی و معضلات اجتماعی به ویژه در حوزه خانواده حل خواهد شد.


حجت الاسلام نجفی با بیان اینکه بذل و بخشش یکی از ویژگی های امام حسن مجتبی(ع) بود که با انجام آن کار توانست اموال خود را به نیازمندان ببخشد، تصریح کرد: اگر امروز در جامعه ما افراد نیازمند وجود دارند به این منظور است که افراد ثروتمند روحیه انفاق و بخشندگی را ندارند.


وی، داشتن اخلاق خوب را یکی دیگر از نکات برجسته امام حسن مجتبی(ع) دانست و تصریح کرد: اخلاق خوب در هر عصر و زمان نیاز فرد و جامعه است که با اخلاق خوب انسان می تواند بسیاری از افرادی که مشکلات اعتقادی و رفتاری دارند را هدایت کنند.


معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات و اختلافات خانوادگی به سوء رفتار و بد اخلاقی افراد بستگی دارد که قطعا اگر اخلاق فردی و اجتماعی انسان یک اخلاق نیکو و الهی باشد بسیاری از دعواهای اجتماعی و خانوادگی کم خواهد شد و مراجعه به دادگاه های خانواده و دادگستری کاهش خواهد یافت.


وی گفت: صلح امام حسن مجتبی(ع) از دیگر خصوصیات رفتاری بود که برای حفظ اسلام و جلوگیری از خونریزی های بی جهت و بی ثمر انجام شد.


حجت الاسلام نجفی افزود: نیمه ماه مبارک رمضان، میلاد امام حسن مجتبی(ع) دارای یک پیام محبت و مهربانی نسبت به فقرا و مستمندان است که آنان را دعوت به شکیبایی و صبوری در برابر حرف های دیگران و داشتن اخلاق نیکو و حسنه در زندگی می کند.


پایان پیام/

کد خبر 385472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha