ظرفیت نمایشگاه قرآن، فرصتی برای ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اعلام خبر آغاز نمایشگاه قرآنی در این استان گفت: ظرفیت نمایشگاه قرآن، فرصتی برای ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی در میان آحاد جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز سید موسی حسینی کاشانی همدانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در راستای اطلاع رسانی نمایشگاه قرآن در این استان گفت: ظرفیت نمایشگاه قرآن بهترین فرصت برای ترویج سبک زندگی اسلامی، قرآنی و آشنا کردن آحاد جامعه با این مضامین است.

 

به گفته کاشانی، با توجه به حضور گسترده مردم پس از زمان افطار در نمایشگاه قرآن، بهترین موقعیت برای معرفی سبک زندگی قرآنی است که بستگی به محتوای نمایشگاه قرآن نیز دارد.

 

کاشانی توضیح داد: چنان چه بتوان با کیفیت و برنامه ریزی مناسب تر فضای نمایشگاهی را اداره کنیم در رسیدن به اهدافمان موفق تر ظاهر می شویم.

 

وی با بیان این مطلب که هر فعالیتی خالی از اشکال نیست، توضیح داد: به منظور برنامه ریزی بهتر در خصوص برپایی نمایشگاه قران در سال های آینده باید یک تیم حرفه ای و تخصصی برنامه های امسال را رصد کنند.

 

این مسئول با تامل بر تعامل مشترک گروه های همسو با بحث نمایشگاه قرآنی در این استان توضیح داد: معتقدم در صورتی که گروه های متعارف با حوزه قرآن و عترت و رسانه ها و شبکه های اجتماعی آشنا باشند می تواند بسیار کارآمدتر باشد و نیاز عمومی مردم را در تجهیز این نمایشگاه پاسخگو باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به برگزاری طرح آئین قرآنی 1448 توضیح داد: در ایام تعطیلات تابستانی هم چون ادوار گذشته طرح قرآنی 1448 با محوریت ترویج حفظ قرآن کریم از طرف دبیرخانه کانون های مساجد استان آغاز شده است، که با استقبال کم نظیر مخاطبان همراه بوده است.

 

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در قالب طرح 1448 برنامه هایی ویژه کودک و نوجوان، نمایش، مسابقه و ... را در دستور کار خود قرار داده اند.

 

کاشانی با بیان این نکته که نمایشگاه قرآن ذائقه سنجی مخاطبین برای نیازهای قرآنی است، تاکید کرد: نمایشگاه قرآن فرصتی برای سنجش نیازها و درخواست مخاطبان است و با توجه به محوریت سبک زندگی در این نمایشگاه پیش بینی می کنیم، دستاوردهای موفقی را داشته باشیم.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 385500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha