30 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی همدان قرار دارند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل بهزیستی استان همدان، گفت: حوزه امور توانبخشی از 176 هزار معلولی که از نظر سازمان جهانی بهداشت در استان همدان وجود دارد 30 هزار و 300 معلول را تحت پوشش خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، اکبر سوری، مدیرکل بهزیستی استان همدان شب گذشته (22 تیر) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه " هر زمان از زندگی، بهزیستی_ گسترش توانبخشی مبتنی بر خانواده " شعار هفته بهزیستی امسال نامگذاری شده است، گفت: هفته بهریستی از( 25 تا 31 تیر) ادامه دارد که در این هفته برنامه هایی مختلف  برگزار خواهد شد.

 

وی افتتاح فاز اول اردوگاه تفریحی ابن سینا شهر همدان، افتتاح اتاق فکر، افتتاح ستاد پذیرش هماهنگی، افتتاح مرکز مشاوره مسیر سبز همدان، مرکز کاهش آسیب به اسم " بازگشت سبز" در ملایر، مرکز روان پویان همدان، برگزاری مسابقه معلولین در مراکز توانبخشی همدان و برگزاری اردو یک روزه مددجویان به شهر قم را از برنامه های هفته بهزیستی استان همدان دانست.

 وی تقدیر از مددجویان نمونه، توزیع پوستر به منزله آشنایی با خدمات، انجام مشاوره های روان شناختی رایگان، دیدار مجموعه بهزیستی با امام جمعه و فرماندار، ارسال پیامک، مشاوره رایگان ژنتیک، بازدید از مراکز تحت نظارت، بازدید از مهدهای کودک شهری، مسابقه فرهنگی " یا علی مدد" ، بازدید از طرح های اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد و بازدید از مراکز توانبخشی با حضور مسئولان و هیات مذهبی شهر را از جمله برنامه های هفته بهزیستی برشمرد.

 وی با بیان اینکه کودکان، زنان، سالمندان، آسیب دیدگان اجتماعی و معلولین از جمله 5 گروه مورد توجه سازمان بهزیستی است، گفت: عمده ترین تلاش برای حفظ کیان خانواده های آسیب دیده و آسیب پذیر، مراقبت از آسیب دیدگان برای ورود مجدد به جامعه، پیشگیری از معلولیت و آسیب های اجتماعی، تلاش در جهت اصلاح ناسازگاری ها و آسیب های اجتماعی، جلب مشارکت های مردمی در زمینه بهبود زندگی توان یابان و حمایت از بخش های خصوصی همسو را از جمله اهداف سازمان بهزیستی است.

 وی با بیان اینکه خدمات توانبخشی به چهار شیوه در مراکز ارائه خدمات می شود، اضافه کرد: خدمات شبانه روز در 12 مرکز که در سال گذشته هزار و 283 نفر از این خدمات بهره مند شدند، 16 مرکز روزانه که به معلولین ذهنی، جسمی، سالمندان و ناشنوایان خدمات می دهند و در این مراکز روزانه 835 نفر خدمات استفاده کرده اند.

 مدیر کل بهزیستی استان همدان، با بیان اینکه 11 هزار943 نفر در توان بخشی مبتنی بر جامعه در روستاها ی دور افتاده از خدمات بهره مند شده اند، اضافه کرد: فرهنگ پذیرش معلولان در جامعه باید فراهم شود و تحقق این موضوع از انزوا و گوشه‌گیری این افراد جلوگیری می‌کند. 

سوری با بیان اینکه 2 هزار و 884 نفر در سال گذشته در کمسیون های پزشکی ارزیابی شده اند، افزود: 9 هزار 200 نفر بیمه تکمیلی دارند و در کل 33 هزار و 63 نفر از بیمه خدمات درمانی سال گذشته استفاده کرده اند .

 آموزش 283 هزار نفر در پیشگیری از اعتیاد

 وی با بیان اینکه در سال گذشته در پیشگیری از اعتیاد 283 هزار نفر آموزش به صورت اجتماعی محور ارائه شده است که پیش بینی می شود امسال بیش از 300 هزار نفر آموزش یابد، گفت: پشگیری از اعتیاد به صورت اجتماعی محور در تمام محله های شهر و روستایی، دانشگاه ها، مهدکودک ها و به کمک آموزش و پرورش برای پیشگیری از شدت اعتیاد و کاهش آن صورت گرفته است.

 وی با بیان اینکه 7 مرکز مشاوره سطح سلامت روان،18 مرکز غیر حضوری مشاوره، 8 مرکز مشاوره عمومی و 1 مرکز مشاوره تخصصی در استان همدان مشغول فعالیت می باشند، اضافه کرد: هزار 243 نفر در مشاوره حضوری در بحث دولتی و در بحث غیر دولتی 8 هزار و 459 نفر، در خط تلفن 1480 تعداد 57 هزار 285 نفرارائه خدمات شده است.

 پایان پیام/
 

کد خبر 385524

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha