متکدیان موجود در سطح شهر ایلام غیر بومی هستند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی استان ایلام، گفت: بیشتر متکدیان موجود در سطح شهر ایلام غیر بومی و از نقاط دیگری هستند.

شهریار مهردادی، مدیرکل بهزسیتی استان ایلام، صبح امروز(23 تیر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: حضور متکدیان در سطح شهر به عنوان یک معضل و چالش در سطح شهر ایلام مطرح است.


وی، با بیان اینکه دستگاه های مختلفی متولی امر جمع آوری برخورد و ساماندهی متکدیان هستند، افزود: در بحث مسائل مربوط به متکدیان دستگاه های شهرداری، نیروی انتظامی، بهزیستی و قوه قضایئه به صورت مشخص و دیگر دستگاه های مرتبط مسئول هستند.


مدیرکل بهزیستی استان ایلام، یادآور شد: بر اساس آیین نامه موجود، نیروی انتظامی مسئول جمع آوری و شهرداری مسئول اسکان آنان به صورت موقت و بهزیستی نیز مسئولان ساماندهی و تفکیک این متکدیان را برعهده دارد و قوه قضائیه نیز در این امر در خصوص دستورات قضایی لازم همکاری می کند.


مهردادی، افزود: مسئولیت بهزیستی در این بخش، مشاوره، تفکیک متکدیان از جمله کودکان خیابانی، زنان بی سرپرست و دیگر افراد، معرفی آنان به بخش های و دستگاه های مختلف، ارجاع متکدیان به سازمان های مسئول، مشاوره و کار روانشناختی است که در این خصوص نیز با همت کارکنان و همکاران، اقدامات مناسبی در استان صورت گرفته است.


وی، با بیان اینکه با بررسی صورت گرفته اکثر این متکدیان از استان های دیگر و یا حتی کشورهای دیگری بوده است، افزود: باید زمینه ارجاع آنان به استان ها و یا کشورهای مربوطه فراهم شود و دیگر متکدیان نیز با همکاری سایر ارگان ها، زمینه ها مهارت آموزی و فرهنگ سازی در این زمینه از دایره تکدی گری خارج شوند.


مدیرکل بهزیستی استان ایلام، در پایان به برنامه های هفته بهزیستی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: طرح حامی یابی با هدف جلب مشارکت افراد خیر برای حمایت از کودکان بی سرپرست و نیازمند مددجوی زیر پوشش همزمان با هفته بهزیستی در استان برگزار می شود.


گفتنی است، در حال حاضر 25 هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی قرار دارند.


پایان یپام/
 

کد خبر 385569

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha