مساجد بهترین مکان برای آگاه سازی مردم از بسترهای ناهنجاری است

خبرگزاری شبستان: فرمانده انتظامی شهرستان رشت مساجد را بهترین مکان برای آگاه سازی مردم از بسترهای ناهنجاری اعلام کرد و افزود: مراجعه کنندگان به مسجد یاران واقعی اصلاح کنندگان در جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رحیم شعبانی، فرمانده انتظامی شهرستان رشت در جلسه با مشاوران انتظامی این شهرستان، گفت: استقرار واحدهای مشاوره در کلانتری‌ها، صلح و سازش و تفاهم در طرفین درگیری را که به کلانتری‌ها مراجعه می‌کنند، بالا برده است.
 

وی با بیان اینکه پلیس روانشناس قادر به تشخیص خواسته و تفهیم روش پیگیری به شخص مخاطب است، افزود: با تفهیم صحیح به ارباب رجوع می‌توان از نزاع‌ها و برخوردهای فیزیکی جلوگیری کرد.


شعبانی وجود برخورد فیزیکی را ناشی از عدم توانایی در بهره برداری از قدرت تعقل و تفکر دانست و اعلام داشت: همه انسان‌ها از ظرفیت ارزشمند عقل و فکر برخوردار بوده و می‌توان افراد آسیب دیده را آگاه کرد که با روش‌های دیگری به حل مشکل خود بپردازند.


وی وقوع بسیاری از ناهنجاری در جامعه را ناشی از کمبود مراکز مشاوره رایگان در جامعه دانست و افزود: مشاوران با شناخت آسیب‌ها و شناساندن عوارض آسیب، ظرفیتی ارزشمند برای کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه هستند و مشاوران می‌توانند بهترین دوست، راهنما، همیار در جامعه تلقی شود زیرا کمبود مشاوره و عدم اجرای به موقع قانون است که بعضی از افراد را به ناهنجاری سوق می‌دهد.


شعبانی با اشاره به اینکه اگر پلیس بایستد و مردم جهت پیگیری امور خود به پلیس مراجعه کنند، آن پلیس موفق نخواهد بود، گفت: ما باید به دنبال بسترهای ناامنی و ناهنجاری در جامعه باشیم و مردم را از این بسترها آگاه و روش‌های صحیح را انتقال دهیم.


رئیس پلیس رشت، مساجد را بهترین مکان برای آگاه سازی مردم از بستر های ناهنجاری اعلام کرد و افزود: مراجعه کنندگان به مسجد یاران واقعی اصلاح کنندگان در جامعه هستند.


وی انجام خدمت در نیروی انتظامی را به نوعی معامله با خدا برای اصلاح جامعه اعلام کرد و گفت: معامله با خدا بدون هزینه، تلاش، کوشش و بدست آوردن دل‌های مردم معنا نخواهد داشت.


شعبانی تصریح کرد: با اقدامات سنجیده و آگاهانه می‌توان از بسیاری آسیب‌ها جلوگیری و درمان صحیحی را تجویز کرد.


وی مشاور را رکن اصلی نیل به حقایق و واقعیات برای جلوگیری از خطا و اشتباه و حرکت به سوی نیازمندی‌های فردی، اجتماعی و معنوی اعلام کرد و گفت: تثبیت محور حرکت به سوی نیازمندی واقعی بدون تلاش، ممارست و به روز بودن علم مشاوره‎ای امکان پذیر نیست زیرا برای موفقیت باید همگام با جامعه حرکت کرد.


فرمانده انتظامی شهرستان رشت در پایان موفقیت مشاوره را در اظهار رضایت خانواده و شخص آسیب دیده دانست و یاد آور شد: با ایمان قوی و تلاش مستمر می توان به این هدف ارزشمند رسید.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 385571

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha