بازدید 15 هزار نفر از نمایشگاه قرآن قم/فروش 75 میلیون تومان کتاب

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: طی 10 روز برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت 15 هزار نفر از نمایشگاه بازدید کرده و 75 میلیون تومان نیز کتاب خرید و فروش شده است.

حامد حجتی در حاشیه این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، گفت: دومین نمایشگاه قرآن و عترت از 12 تا 22 تیر ماه در محل مجتمع ناشران برگزار شد که حدود 150 ناشر و 70 نمایندگی نشر در آن حضور داشتند.


وی ادامه داد: همچنین 40 مرکز آموزشی هنری و کارگاه های هنری، 20 موسسه فرهنگی قرآنی و دیگر بخش‌های هنری نیز در این نمایشگاه فعال بود که با استقبال گسترده مواجه شد.


وی در خصوص تعداد بازدید کنندگان گفت: آمار دقیق هنوز استخراج نشده است اما بررسی‌ها ما نشان می دهد که در حدود 15 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند.


معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان داشت: کتاب‌ها در این نمایشگاه با 40 درصد تخفیف ارائه می‌شد که در حدود 75 میلیون تومان طی 10 شب کتاب خرید و فروش شد که رقم قابل توجهی است.


حجتی گفت: یکی از اقدامات جدید ما در این نمایشگاه این بود که غرفه هایی را راه‌اندازی کردیم که کار زنده هنری انجام می‌دادند و برای مراجعه کنندگان نیز جذاب بود.
 

وی گفت: حدود 60 اثر در این غرفه‌ها طی این مدت نمایشگاه تولید شد و در نهایت 10 اثر نیز به صورت نمادین توسط این اداره کل خریداری شد.
 

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: با توجه به سال اقتصاد و فرهنگ این کار صورت گرفت که هم توجه به اقتصاد هنر شود و هم توجهی به هنرمندان صورت گیرد.
 

حجتی گفت: آثار خریداری شده در بخش های مختلف از جمله تابلوهای نقاشی کودکان، معرق، خطاطی و ... بوده است.
پایان پیام/

کد خبر 385630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha