بیداری اسلامی منطقه، برخاسته از انقلاب اسلامی ایران است

آیت الله نوری همدانی، بیداری اسلامی در خاورمیانه را برخاسته از تاثیرات انقلاب اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله نوری همدانی، امروز(25اردیبهشت) در دیدار با جمعی از کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه تصریح کرد: حرکت های اسلامی در منطقه دارای پیام های فراوانی است، این حرکت های مردمی است که با الله اکبر و نماز جمعه آغاز می شود.

 

وی افزود: باید با دقت ارزیابی شود که منشاء این حرکت ها چیست و با چه چیزی در ارتباط است که مردم بابت آن خون می دهند و شهید می شوند تا حرکت خود را ادامه دهند.

 

این مرجع تقلید، با اشاره به واکنش غرب در برابر بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: غرب در برابر این حرکت، سرکوب و تحریف و تناقض گویی را پیش گرفته است، چرا که تمام مهره های این کشورها توسط غرب چینش شده است.

 

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم، ادامه داد: حسنی مبارک در طول 30 سال گذشته در ارتباط با اسراییل چقدر به مردم فشار آورد.

 

آیت الله نوری همدانی، همچنین بر ضرورت هوشیاری مردم در حرکت های اسلامی تاکید کرد و گفت: مردم قرن ها زیر سیطره استکبار بودند و منافع و ثروت آنها زیر سیطره غرب بود.

 

وی افزود: مردم در گذشته به غرب با دید عظمت نگاه می کردند، مرکز علم را غرب می دانستند و تبعیت از غرب را برای خود افتخاری تلقی می کردند.

 

این مرجع تقلید، در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بیداری اسلامی در منطقه از قیام انقلاب اسلامی برخاسته است چرا که در ایران نیز امام خمینی(ره) مردم را بیدار کرد.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم، گفت: روز به روز بر عظمت انقلاب اسلامی در دنیا افزوده می شود و این انقلاب مستضعفان را زیر یک پرچم جمع و مستکبران را نابود خواهد کرد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 38584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha