هنیه: مقاومت ما را سربلند کرد

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: امروز دربرابر ما مرحله مهمی از درگیری با اشغالگران قرار دارد و افق واقعی و جدی دربرابر نسل فلسطینی ما باز شده است و ما و جهان امروزافتخار و عظمت و عزت آن را می بیند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در گفتگوی زنده تلویزیونی  گفت: ما به صراحت و آشکارا اعلام می کنیم که مشکل اصلی، آرام سازی یا بازگشت به توافقنامه های آرام سازی نیست؛ چرا که ما هم خواهان توقف تجاوزات علیه ملت فلسطین هستیم، بلکه مشکل به اوضاع حاکم بر نوار غزه مانند محاصره، گرسنگی اهالی این منطقه، بسته بودن گذرگاه ها، تحقیر مردم و عدم پرداخت حقوق کارمندان طی سه ماه گذشته مربوط می شود.

هنیه افزود: این وضعیت باید تغییر کند و ضمن لغو محاصره غزه، ملت فلسطین بتواند به صورت آزادانه و شرافتمندانه مانند دیگر ملت های جهان زندگی کند و اهالی کرانه باختری نیز بتوانند در امنیت کامل و بدون تاخت و تاز نظامیان صهیونیستی در شهرهای این منطقه و بدون حمله به منازل و بازداشت های گسترده زندگی کنند.

وی تاکید کرد: مشکل اصلی  نادیده گرفته شدن توافقنامه های امضا شده با نظارت طرف مصری از سوی رژیم صهیونیستی است و این خون های پاک و این عملکرد غرورآفرین مقاومت باید منجر به تغییر اوضاع نوار غزه و حتی وضعیت اهالی کرانه باختری و قدس شود.

نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بخش دیگری از سخنانش به تماس های مراجع بین المللی برای آرام سازی اوضاع اشاره کرد و گفت ملت فلسطین در معرض جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

هنیه افزود: پس از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه اهالی کرانه باختری در قالب بازداشت ها، تخریب منازل و به شهادت رساندن «محمد ابو خضیر» و در حالی که تمامی شهرهای کرانه باختری به عرصه تاخت و تاز ارتش عبری تبدیل شده بود، این رژیم بدون هیچ دلیل و مقدمه ای به نوار غزه حمله کرد و ضمن زیر پا گذاشتن مفاد توافق آرام سازی امضا شده با نظارت طرف مصری، اقدام به پیاده کردن طرح های خود و کشتار دسته جمعی خانواده های فلسطینی کرد.

وی خاطر نشان کرد: پیام های قسام نشان داد که مقاومت روزها و ماه های گذشته را هدر نداده است و گروه های مقاومت نیز ثابت کردند که ذره ای از مسئولیت خود برای مقابله با هر گونه تجاوز احتمالی به نوار غزه چشم پوشی نخواهند کرد.

هنیه همچنین از پیشرفت های مقاومت فلسطین و در راس آن گردان های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی حماس تمجید کرد و گفت: این پیشرفت ها نشان داد که محاصره چندین ساله باریکه غزه نتوانسته است اراده ملت فلسطین را تضعیف کند.

وی افزود: محاصره ای که ملت فلسطین با تحمل کاستی ها و کمبودهای دارویی، غذایی و پوشاک بهای آنرا پرداخت کرد، نتوانست به رغم تمام شدت و سختی اش مقاومت را از دستیابی به تمامی تجهیزات دفاعی مورد نیاز برای دفاع از سرزمین و ملت فلسطین بازدارد.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه به تمجید از مقاومت فلسطین پرداخت و گفت: هیچ طرفی نمی تواند هر چقدر هم قوی و مقتدر و دارای درایت سیاسی باشد، خواسته های مقاومت را نادیده بگیرد.

هنیه ادامه داد: مقاومت فلسطین طی روزها و ماه های گذشته فرصت را از دست نداده اند و هرگز سلاح خود را بر زمین نگذاشته و به مسائل بی ارزش سرگرم نشده اند و حتی یک لحظه هم از عمل به وظیفه خود در زمینه کسب قدرت و کارآیی بیشتر برای مقابله با چنین تجاوزاتی غافل نشده اند.

این مقام فلسطینی تصریح کرد: امروز که حماس دولت را در اختیار ندارد و به خواست خود از آن چشم پوشی کرد، از همه توان خود برای دفاع از وطن و ملت فلسطین استفاده می کند.

این رهبر برجسته فلسطین تاکید کرد: تمامی گروه های مقاومت به ملت فلسطین تعلق دارند و مقاومت به منظور دفاع از یک حزب یا گروه تشکیل نشده است، بلکه هدف از تشکیل آن حمایت از ملت فلسطین و پشتیبانی از آن است و باعث اعتلای امتی خواهد شد که در مسائل خصوصی خود سرگرم شده است.

پایان پیام/

کد خبر 385962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha