شب قدر بهترین فرصت برای طلب بخشش و آمرزش گناهان از خداوند است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه شب قدر شب بزرگی است، گفت: سرنوشت یکساله انسان در این شب رقم می خورد.

حجت الاسلام اباذربیگی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار شبستان، گفت: شب قدر فرشتگان بسیاری به زمین می آیند به طوری که زمین بر آن ها تنگ می شود در این شب قرآن با تمام قدر و منزلتش به وسیله فرشته صاحب قدر بر پیامبر(ص) نازل شده است.

 

وی تصریح کرد: شب قدر بهترین شب سال است که خداوند در قرآن کریم آن را شبی پر برکت دانسته و ارزش آن را بهتر از هزار ماه بیان می کند.

 

این مسئول اظهار داشت: قدر به معنای اندازه گیری است وظاهراً منظور قرآن کریم از گذاردن نام قدر بر این شب پرعظمت تعیین و مشخص کردن جزئیات امور مربوط به تمامی مخلوقات در آن است.

 

بیگی، در ادامه با اشاره به اعمال مخصوص شب های قدر، اضافه کرد: اعمال شب های قدر به دو قسم مشترک و مخصوص هر شب تقسیم می شود طهارت و پاکی یعنی غسل که مقارن با غروب آفتاب باشد و خواندن دو رکعت نماز مشترک شب های قدر که بعد از حمد هفت مرتبه سوره توحید را بخواند و قرآن را با آداب و روش های عبادی بر سر بگذارد و با خدای خود مناجات کند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی اضافه کرد: شب قدر شبی است که در تمام سال شبی به خوبی وفضیلت آن نمی رسد وعمل در آن بهتر از عمل در هزار ماه است.

 

وی، با اشاره به فضایل شب های قدر دراحادیث ائمه اطهار، ادامه داد: کسی که شب قدر را شب زنده‌داری کند تا شب قدر آینده عذاب دوزخ از او دور می شود.

پایان پیام/

 

کد خبر 386503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha