ندای"بک یا الله" در شهر طنین افکن شد/ گیلان در سوگ مولای متقیان

خبرگزاری شبستان: گیلانیان ولایتمدار شب گذشته با حضور گسترده در مساجد شهر، شب قدر را با ذکر و نام مبارک علی(ع)عجین کرده و از درگاه الهی طلب عفو و بخشش کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، گیلانیان غیور و ولایتمدار همراه با مردم سراسر ایران اسلامی شب گذشته همزمان با شب نوزدهم ماه رمضان(شب قدر) با حضور گسترده در مساجد، اعمال شب قدر را به جا آوردند.


هزاران نفر از مردم، از پیر و جوان تا زن و مرد، کودک و خردسال با حضور در مساجد و خواندن ادعیه مخصوص شب قدر و به سرگرفتن قرآن به راز و نیاز با پروردگار پرداخته و در مظلومیت علی(ع) اشک ماتم ریختند.

 

ندای " بک یا الله" شب گذشته در تمام شهر طنین افکنده و از هر کوی و برزنی قرائت دعای جوشن کبیر به گوش می‌رسید.


مساجد شهر رشت بعد از اقامه نماز، مراسم ویژه شب‌های قدر را با حضور پرشور مردم برگزار کرده و احیاءگزاران تا ساعاتی از نیمه شب به راز و نیاز با خدای خود پرداخته و طلب عفو و بخشش کردند، استفرالله ربی و اتوب الیه بر زبان تمام گیلانیان جاری بود و مردم ادعیه و مناجات را با ذکر و نام مبارک علی (ع)عجین کرده و با واسطه قرار دادن آن امام همام از درگاه الهی طلب مغفرت کردند.


گستردگی حضور مومنان در برخی مساجد به حدی بود که علاوه بر داخل مساجد، حیاط آنها نیز مملو از عزاداران بود.


اطعام روزه داران و رسیدگی به ایتام در بسیاری از نقاط استان از دیگر برنامه های قابل ذکر دیشب بود که خیرین به یاد امام مهربانی‌ها و امامی که انبان‌ها برای یتیمان بر دوش می‌گرفت؛ انجام دادند.
 

پایان پیام/

کد خبر 386698

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha