ناشران: اگر سال آینده هم نمایشگاه در باغ موزه باشد، ما نمی آییم

خبرگزاری شبستان:غرفه داران بخش فروش آثار مکتوب نمایشگاه قرآن از برگزاری این دوره نمایشگاه در باغ موزه دفاع مقدس بسیار گله مند هستند بطوری که می گویند: اگر سال آینده هم نمایشگاه در باغ موزه باشد، ما نمی آییم.

به گزارش خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، در گزارش قبلی از سلسله گزارش های معایب تغییر محل نمایشگاه قرآن از مصلی به باغ موزه دفاع مقدس به نخستین تاثیر این جابجایی یعنی کاهش میران بازدید و فروش محصولات در بخش آثار مکتوب پرداختیم و در این گزارش بنا داریم نظرات این غرفه داران در خصوص امکانات رفاهی باغ موزه دفاع مقدس را برای برپایی نمایشگاه قرآن منعکس کنیم.


یکی از عوامل جذابیت و جلب مخاطب و بازدیدکننده برای یک نمایشگاه علاوه بر نام آن و محصولاتی که مقرر است در آن ارائه شود، شرایط مکانی نمایشگاه و دسترسی های آن به وسایل حمل و نقل عمومی و برخورداری ار پارکینگ های مناسب و البته نزدیک است.


مصلی تهران با توجه به موقعیت مکانی خود از طریق دو ایستگاه مترو مصلی و شهید بهشتی امکان دسترسی آسان داشت و همچنین از طریق پایانه اتوبوس رانی مصلی و شهید بهشتی هم امکان رفت و آمد وجود داشت و حتی علاوه بر این مصلی تهران در خیابان های شهید بهشتی و بزرگراه حکیم دارای تاکسی های متعددی برای جابجایی بازدیدکنندگان بود اما باغ موزه دفاع مقدس علی رغم نظر مسئولان برگزاری از ایستگاه های مترو شهید حقانی و شهید همت فاصله بسیار دارد بطوری که برای دسترسی به این مکان از طریق این ایستگاه ها حداقل 30 دقیقه پیاده روی لازم است و به غیر از مترو هیچ وسیله حمل و نقل عمومی دیگری برای باغ موزه پیش بینی نشده است بطوری که در برخی از شب ها تعطیلی مترو پایتخت، بازدیدکنندگان را در خیابان ها سرگردان کرده بود.


همچنین علاوه بر دسترسی از طریق وسایل حمل و نقل عمومی برخورداری از پارکینگ مناسب و نزدیک از دیگر مزایای یک فضای نمایشگاهی است که مصلی تهران این ویژگی را دارا بود اما باغ موزه دفاع مقدس پارکینگ محدودی داشت که با فضای نمایشگاهی هم فاصله بسیاری داشت و برای رفع این مشکل پارکینگ کتابخانه ملی به کار گرفته شد که فاصله دور این مکان مشکلات عدیده و نارضایتی بسیاری ایجاد کرد و موجب ایجاد صف های طولانی بازدیدکنندگان در زمان های مختلف برای ورود و خروج به نمایشگاه در برابر خودروهای ون تعبیه شده برای خدمت رسانی به بازدیدکنندگان از پارکینگ کتابخانه ملی تا نمایشگاه شد.


فارغ از این مطالب توزیع نامناسب بسته های افطاری، عدم وجود سرویس های بهداشتی مناسب، همجواری با پارک طالقانی و شرایط نامناسب حاکم بر آن و ... از دیگر معایب باغ موزه دفاع مقدس نسبت به مصلی است.


همه این اتفاقات و رویدادها موجب نارضایتی غرفه داران بویژه در بخش فروش آثار مکتوب شد و بنابر گزارش میدانی خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، بسیاری از انتشاراتی ها با شنیدن خبر جابجایی مکان نمایشگاه به باغ موزه و بررسی شرایط آن، پیش از برگزاری انصراف دادند و انتشاراتی های حاضر نیز به شدت گله مند هستند که گزیده گفتگوهای ما با آنها را در زیر می خوانید:


صالح زاده، مدیرغرفه حوزه علمیه قم اظهار داشت: فضا و امکانات باغ موزه دفاع مقدس برای نمایشگاه قرآن بسیار نامناسب است و بیشتر فضایی برای تفریح است و خانواده ها در اولویت اول برای تفریح به باغ موزه دفاع مقدس می آیند و نمایشگاه قرآن را هم می بینند.


وی با بیان اینکه رسیدگی لازم به غرفه داران صورت نمی گیرد، گفت: پارکینگ پیش بینی شده بسیار دور است و موجب دل زدگی بازدیدکنندگان شده است، اینطور که شنیده ایم بناست سال آینده هم نمایشگاه در این مکان برگزار شود که در اینصورت ما قطعا شرکت نخواهیم کرد.


علوی، مدیر غرفه لاهوت با اشاره به اینکه امکانات و وضعیت باغ موزه دفاع مقدس در مقایسه با مصلی برای نمایشگاه اصلا قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: زمانی که بنا بود وسایل لازم برای برپایی غرفه یا محصولات را به اینجا بیاوریم امکان حضور ماشین های حمل بار نبود و همین موضوع و نبود پارکینگ هم اکنون برای بازدیدکنندگان ایجاد مشکل کرده است.


وی با اشاره به اینکه همیشه فروش نمایشگاه قرآن از 15 رمضان افزایش می یافت، افزود: امسال 15 رمضان نمایشگاه به پایان می رسید، اما زمان آن را تمدید کردند که این تمدید با توجه به عدم استقبال مردم از این دوره نمایشگاه اصلا ضرورت نداشت.


بهاری، مدیرغرفه موسسه تذهیب آقا میری گفت: فضای باغ موزه دفاع مقدس مناسب تفریح و گشت و گذار است و اصلا مناسب برگزاری نمایشگاه قرآن نیست. باغ موزه دفاع مقدس پارکینگ مناسب و تعداد سرویس های بهداشتی لازم برای برگزاری نمایشگاهی با این حجم را ندارد.


ربیعی، مدیرغرفه دارالمعرفه سوریه افزود: هرساله مهمانان ما از کشور سوریه برای نمایشگاه قرآن و کتاب عازم ایران می شوند اما امسال عکسی از وضعیت غرفه و نمایشگاه برای آنها ایمیل کردیم که از سفر پشیمان شدند و اعلام کردند این فضا اصلا حال و هوای قرآنی هرساله را ندارد.


وی ادامه داد: امسال میان نمایندگان خارجی و داخلی تبعیض قائل شدند و از ما دو برابر اجاره دریافت کردند.


مرشد زاده، مسئول فروش موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) گفت: وضعیت رفت و آمدی، گرما، نبود تهویه و خاک موجود در فضای میان غرفه های بخش آثار مکتوب موجب نارضایتی غرفه داران و بازدیدکنندگان شده است.


شوشتری، مدیر غرفه دارالخیر سوریه و لبنان با انتقاد از وضعیت غرفه های این دوره نمایشگاه با بیان اینکه بسیاری از محصولاتشان در اثر ورود آب به غرفه ها آسیب دید، گفت: در صورتی که نمایشگاه سال آینده در این مکان برگزار شود ما قطعا شرکت نخواهیم کرد.

 


همانطور که در این گزارش و گزارش قبلی مشاهده شد، غرفه داران بخش آثار مکتوب از برگزاری این نمایشگاه در فضای باغ موزه دفاع مقدس بسیار گله مندند و وجود برخی بی نظمی ها را موجب کاهش بازدید و فروش می دانند.


پایان پیام/

 

کد خبر 387012

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha