توزیع 8 هزار بروشور مسابقه «شوق وصال» با موضوعیت نماز

خبرگزاری شبستان: مدیرغرفه ستاد اقامه نماز در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از توزیع 8 هزار بروشور مسابقه «شوق وصال» با موضوعیت نماز در این دوره نمایشگاه خبرداد.

بهروز امینی ، مدیرغرفه ستاد اقامه نماز در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه این ستاد برنامه های بسیاری برای این دوره نمایشگاه داشت که با فضای محمد اختصاص یافته ، بسیاری از آنها عملیاتی نشد ، اظهارداشت : با توجه به اختصاص دو غرفه برای این مجوعه ، در 5 زمینه برنامه های خود را اجرا کردیم.
وی با اشاره به اینکه مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی و تصحیحی قرائت حمد و سوره بازدیدکنندگان یکی از زمینه های فعالیت این ستاد در نمایشگاه قرآن است ، افزود : این برنامه توسط روحانیون اجرا می شود که روزانه حدود 60 نفر مراجعه شونده دارد و به سوالات پاسخ می دهند که بیشتر این سوالات پیرامون نماز ، احکام و شبهات دینی است.


امینی اضافه کرد : برگزاری نشست های تخصصی شیوه دعوت کودکان به نماز و افراد روزه اولی و نحوه روزه داری از جمله نشست های این ستاد در بخش نهادها و موسسات است.
مدیر روابط عمومی ستاد اقامه نماز استان تهران با بیان اینکه در غرفه این ستاد دو مسابقه حضوری و پیامکی برای بازدیدکنندگان برگزار می شود ، گفت : مسابقه «نظر شما» با رویکرد تکمیل 8 داستان با محوریت نماز برگزار می شود که بازدیدکنندگان باید ادامه داستان ها را بنا به نظر خود تکمیل کنند که پس از این کارشناسان مطالب را بررسی و نفرار برتر را معرفی می کنند.


وی با اشاره به اینکه نتیجه ایم مسابقه تا 15 مردادماه از طریق سایت ستاد اقامه نماز منتشر خواهد شد ، افزود : مسابقه «نماز شوق وصال» با 21 سوال با موضوعات قرآن ، نماز و روزه بصورت پیامکی برگزار می شود که تاکنون قریب 8 هزار نفر در این مسابقاه شرکت کرده اند.
امینی ادامه داد: زمانی که علاقه مندان سوالات را پاسخ دهند زمزی بدست می آید که جمله ای در خصوص معانی و آیات قرآن کریم با موضوع روزه است که تا عید فطر برای شرکت در این مسابقه فرصت باقی است و به 30 نفر به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد که اسامی آنان نیز تا 15 مرداد اعلام می شود.


مدیرغرفه ستاد اقامه نماز در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با اشاره به توزیع 5 بوروشور با موضوع نماز میان بازدیدکنندگان توسط این غرفه گفت : این بروشور ها با موضوعات ؛ «چگونه سلامتی روان را تضمین کنید» ، «بیانات حضرت امام خمینی (ره) در خصوص نماز»، «پرتوی از امید» ، «برگ ریزان» ارائه شده است.
وی ادامه داد: در 4 بروشور نیز به سوالات متداولی که در چند سال اخیر پیرامون احکام نماز از کارشناسان پرسیده شده ، پرداخته شده است و به بازدیدکنندگان اهدا می شود.
امینی با اشاره به دیگر برنامه این ستاد در این بخش گفت : 4 CD شامل ؛ بیانات حجت الاسلام و المسلمین قرائتی در خصوص نماز با عنوان «حرف های خصوصی» ، تصحیح قرائت نماز ، نماز شناسی و جشن تکلیف برای دختران نیز به بازدیدکنندگان اهدا می شود.


مدیرغرفه ستاد اقامه نماز در بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه بخش دیگر فعالیت این ستاد معرفی کتب منتشر شده توسط این ستاد است ، تصریح کرد : 100 عنوان کتاب چاپ شده توسط این ستاد به بازدیدکنندگان معرفی می شود و در مسابقات حضوری به بازدیدکنندگان نیز هدیه داده می شود.
وی دیگر فعالیت این ستاد در نمایشگاه قرآن را برگزاری مسابقات جذاب و آموزنده برای کودکان معرفی و بیان کرد : کارشناسان روحانی ، مسابقاتی جذاب و آموزنده با محوریت نماز ، قرآن و تشکر از خدا بواسطه نعماتش برگزار می کنند و هدایایی به خانواده ها و کودکان ارائه می کنند.
امینی دیگر فعالیت این غرفه را «یاوران نماز» دانست و گفت : این بخش تشکل های مردمی ستاد اقامه نماز هستند که هر روز تعدادی از این تشکل ها برنامه های متنوعی برای بازدیدکنندگان اعم از مسابقه و برنامه های آموزشی برگزار می کنند.
پایان پیام/.

کد خبر 387317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha