صیحه آسمانی ظهور حضرت مهدی(عج) در شب 23 رمضان خواهد بود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه اردبیل با اشاره به فضیلت بسیار شب های قدر، گفت: طبق احادیث و روایات صیحه آسمانی ظهور حضرت مهدی(عج) در شب احیای 23 رمضان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان بامداد امروز( 30 تیرماه) در مراسم شب احیای 23 رمضان در مصلی این شهر، اظهار داشت: شب احیای 23 رمضان تعلقی خاص و متصل به امام زمان (عج) است و ما باید نهایت بهره را از فضیلت این شب کسب کنیم.


وی، با بیان اینکه حضرت صاحب الزمان (ع) با ظهور خود قلعه های ضلالت را فتح و در آخرالزمان دین را احیا خواهد کرد، افزود: ندایی در شب 23 ماه رمضان که همان شب قدر است از آسمان شنیده مى‏شود سپس خداوند متعال با دست امام عصر(عج) زمین را از عدالت پر خواهد کرد.


آیت الله عاملی، با اشاره به اینکه تمامی ادیان ها و مذاهب معتقد به آمدن مصلح و منجی آخرت هستند، ادامه داد: در اعتقادات اهل تسنن مهدی موعود(عج) به دنیا نیامده است و به همین خاطر است که مورد هجمه های مختلف قرار دارد ولی غیبت امام عصر(عج) در اعتقادات اهل تشیع قدرت خاصی برای جدل با جاهلان بخشیده است.


امام جمعه اردبیل، اضافه کرد: شیعه در بحث مهدویت با اهل سنت پنج مورد مشترک و در پنج مورد جای بحث و تحقیق دارد که موارد مشترک شامل وجود حضرت مهدی به معنای حقیقت دینی، توافق بر سر اینکه مهدی(عج) از اولاد پیامبر(ص) است، توافق بر سر شمایل آن حضرت، توافق بر سر اوصاف حضرت و در آخر توافق بر سر سیما و دورنمای حکومت حضرت مهدی(عج) است.


نماینده ولی فقیه در استان، با اعلام اینکه وجود حضرت به معنای حقیقت دینی اهمیت والاتری نسبت به موارد دیگر دارد، تصریح کرد: ما با دلایلی می توانیم این حقیقت را اثبات کنیم که از جمله آن می توان به حدیث ثقلین و عدم جدایی قرآن و عترت از یکدیگر، شب قدر و طولانی بودن عمر آن حضرت اشاره کرد.


غیبت امام زمان (عج) غضب خداوند بر امت به خاطر معصیت کربلا بود

وی با بیان اینکه قرآن حجت باقی است و عترت نیز در کنار قرآن حجت باقی بوده و فناناپذیر است، عنوان کرد: امت باعث غیبت حضرت ولی عصر شد چراکه امام پشت پرده نمی رود و غیبت امام زمان (عج) غضب خداوند بر امت به خاطر معصیت کربلا بود که ظهور آن حضرت را به تاخیر انداخت.


این استاد حوزه و دانشگاه، با تاکید بر اینکه گریه بر امام حسین (ع) باعث دفع بلاهای بسیاری از عالم اسلام شده است، متذکر شد: شب های قدر شب های تسویه حساب و پاک کردن گناهان و اظهار توبه نزد خداوند باری تعالی است پس انسان باید در این شب ها با تمام وجود و با اخلاص کامل، از گناهان خود اظهار پشیمانی کرده و طلب توبه کند.


آیت الله عاملی، در پایان سخنان خود با یادآوری این مطلب که اگر دعایی در این دنیا مستجاب نشود انسان نباید از خالق خود ناراحت شود، خاطرنشان کرد: به یقین آن دعایی که در این دنیا مستجاب نشود در آخرت مستجاب می شود و اگر انسان بداند که استجابت دعا در آخرت و روز قیامت چه مقام رفیعی را برای انسان به ارمغان می آورد، حاضر نمی شود دعایش در این دنیا اجابت شود.


پایان پیام/

 

 

کد خبر 387371

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha