دادگاه ترکیه برای صهیونیستها ضرب الاجل تعیین کرد

دادگاه ترکیه از رژیم صهیونیستی خواست تا اسامی مسولان سیاسی و نظامی را که به ناوگان آزادی حمله کرده اند، به دادگاه معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نیروهای رژیم صهیونیستی سال 2010 میلادی به ناوگان آزادی حامل کمکهای انسان دوستانه غزه که جمعی از فعالان حقوق بشر آن را همراهی می کردند، حمله کرده و 9 نفر از فعالان ترکیه ای را به شهادت رساندند.
این حمله بهای سنگینی برای صهیونیستها به دنبال داشت، به طوری که اقبال عمومی خود را به خاطر این اقدام جنایتکارانه شان در جهان از دست دادند و با خشم جهانیان مواجه شدند.
با گذشت حدود یک سال از این اقدام، پرونده جنایت صهیونیستها همچنان باز است و دادستان استانبول از طریق دو وزارت دادگستری و امور خارجه به مقامات صهیونیستی نامه ای فرستاده و از آنان خواسته است تا مسئولانی را که در حمله به ناوگان آزادی دست داشته اند، به دادگاه ترکیه معرفی کنند.
روزنامه الزمان ترکیه هوادار دولت دراین باره نوشت: دادگاه از اسرائیل می خواهد تا اسامی مسئولانی سیاسی و نظامی را که در حمله به ناوگان آزادی دست داشته اند، به آنان تسلیم کند.
این روزنامه نوشت: دادگاه ترکیه براساس تحقیقات انجام گرفته مبنی بر اینکه حمله و کشتار به ناوگان آزادی صورت عمدی صورت گرفته است، خواستار معرفی مسئولان صهیونیستی شدند.
بنابر گزارش روزنامه الزمان ترکیه، شیمون پرز، بنیامین نتانیاهو، ایهود باراک و اویگدور لیبرمن از افراد متهم حمله به ناوگان آزادی هستند.
نیروهای رژیم صهیونیستی 31 می 2010 میلادی به کشتی مرمره که از ترکیه وارد آبهای بین المللی فلسطین شده بود، حمله کردند که این اقدام صهیونیستها 9 شهید برجای گذاشت و با محکومیتهای بین المللی مواجه شد.
پایان پیام/

 

 

کد خبر 38772

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha