عاملان جنایت مرمره محاکمه شوند

مردم ترکیه با تحصن در مقابل دادگاه سلطان احمد این کشور خواستار دستگیری عاملان جنایت کشتی مرمره شدند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، انجمن  آزادی و همبستگی "مافی مرمره" ترکیه با انتشار بیانیه ای خواستار بازداشت عاملان کشتار کشتی مرمره شدند و شکایت نکردن قانونی از سوی دادستان کل ترکیه در استانبول علیه نیروهای اشغالگر اسرائیل به دادگاه های بین المللی را محکوم کرد.

اسماعیل ییلماز، رئیس انجمن "مافی مرمره" گفت: همه شرکت کنندگان در کاروان ناوگان آزادی در انتظار ارایه شکایت فوری از سوی مسئولان هستند.

از سوی دیگر، جهاد گوکدمیر، وکیل قربانیان ناوگان آزادی تاکید کرد: تحقیقات از یک سال پیش از سوی دادستان کل ترکیه در استانبول ادامه داد، اما تصمیم و حکمی مبنی بر بازداشت عاملان این کشتار اتخاذ نشده است.

گوکدمیر خاطر نشان کرد: عاملان حمله به ناوگان آزادی باید به کوتاهترین زمان ممکن در مقابل دادگاه محاکمه شوند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی فلسطین الیوم، وی افزود: آرزوی خانواده های شهدا و سرنشینان این کشتی صدور حکم بازداشت عاملان این جنایت است.

در همین حال، یک منبع رسانه ای در جمعیت هیئت امدادرسانی انسانی ترکیه"IHH" به مرکز اطلاعات فلسطین گفت: وکلای قربانیان ناوگان آزادی و سرنشینان آن و خانواده های شهدایی که بر روی کشتی به شهادت رسیدند، در برابر دادگاه سلطان احمد ترکیه حاضر شدند و خواستار مجازات عاملان این حادثه شدند.

نیروهای دریایی رژیم صهیونیستی 31 ماه می 2010 میلادی به کشتی های کاروان آزادی در آبهای بین المللی دریای مدیترانه  حمله کرد که بر اثر آن 9 نفر کشته و دهها نفر زخمی شدند.

پس از این حادثه، مناسبات سیاسی و دیپلماتیک اسرائیل و ترکیه به تیرگی گرائید و مسئولان ترک بارها از سران صهیونیستی خواستند تا از ترکیه عذرخواهی کنند، اما آنها از این کار تاکنون امتناع کرده اند.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 33251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha