توسعه فرهنگی بر مبنای قرآن با نگاه اهل بیت(ع) انجام شود

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگی باید با در نظر گرفتن مبانی و اصول قرآنی همراه با نگاه اهل بیت(ع) انجام شود، بر ارتقای بصیرت در میان خبرنگاران بسیجی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی رضایی، شب گذشته (31 تیر) در نشست هم اندیشی درخصوص نقش رسانه ها در توسعه همه جانبه استان که با حضور اعضای بسیج رسانه استان برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری؛ در دوران حیات امام خمینی(ره) هرگاه بعد از ماه مبارک رمضان، خدمت حضرت امام شرفیاب می شدند، مشاهده می کردند حالات امام با آن همه عظمت تغییر کرده است.


وی با تاکید بر اینکه مومن باید هوشیار باشد و برای لحظه لحظه عمر خود برنامه داشته باشد، به روز قدس اشاره کرد و افزود: امروز رژیم ملعون صهیونیستی جنایات عظیمی را شب و روز بر علیه فرزندان پاک اسلام انجام می دهد.


وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی برای نیل به اهداف خود داعش و طالبان را تولید کرد، ادامه داد: ملت ایران با حضور پرشور و باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس که یادگار عارف بزرگ و پیر روشن ضمیر حضرت امام خمینی(ره) است، بار دیگر حمایت همه جانبه خود را از مظلومان فسلطین اعلام خواهند کرد.


قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از جاهایی که ظاهر و باطن با یکدیگر هماهنگ نیست، رشد و توسعه در نظام سلطه است به گونه ای که رشد نظام سلطه، بادکنکی است و هرچه بیشتر رشد کند، آمادگی بیشتری برای ترکیدن دارد.


وی در ادامه با بیان اینکه امروز تشکیلات بسیج رسانه در 28 استان کشور تشکیل شده است، افزود: امروز اعضای بسیج رسانه در راستای تحقق اهداف انقلاب، حضرت امام و مقام معظم رهبری سازماندهی شده اند و تلاش می کنند خواسته های رهبر معظم انقلاب را برجسته کنند.


وی با تاکید بر افزایش بصیرت در میان اعضای بسیج رسانه گفت: در یک رسانه دینی نباید نگاه سکولار حاکم باشد چرا که در نگاه اسلام سکولار؛ تنها فرد محور قرار دارد.


حجت الاسلام رضایی با اشاره به اینکه امروز در ساختار تمدنی اسلام سه نگاه حاکم است، گفت: در نوع اول که نگاه؛ اسلام سکولار است که فرد محور قرار دارد.


وی نگاه اسلام تکفیری را نوع دوم نگاه حاکم در ساختار تمدنی اسلام ذکر کرد و با بیان اینکه در این نگاه، یک تنگ نظری حاکم است که نمونه آن داعش و طالبان است، افزود: نوع سوم نگاه حاکم در ساختار تمدنی جهان اسلام؛ همان اسلام ناب محمدی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.


وی خاطرنشان کرد: در این نوع نگاه، قطعا توسعه همه جانبه برای تمامی زوایای زندگی بشری لحاظ شده است.


امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه یک خبرنگار باید دغدغه اندیشه خود را داشته باشد، گفت: اگر کارها و برنامه ها بر طبق آیات قرآنی و اندیشه اهل بیت(ع) انجام شود هیچ مشکلی نخواهیم داشت.


وی از خبرنگاران خواست مفاهیم قرآنی، معارف اهل بیت (ع) و سبک زندگی امام سجاد(ع) و عرفان عملی را احیا کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 388125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha