شرکت در راهپیمایی روز قدس لبیک به فریاد مظلومانه مردم غزه است

خبرگزاری شبستان: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: امروز ملت مظلوم غزه و فلسطین فریاد دادخواهی شان به کل عالم می رسد و وظیفه اسلامی و انسانی ما است با شرکت در راهپیمایی روز قدس به این ندا لبیک بگوییم.

حجت الاسلام علی عباسی در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: مسئله قدس از چندین جهت حائز اهمیت است نخست اینکه اگر مسلمانی فریاد کمک خواهی بلند کند، واجب است که همه مسلمانان به او لبیک بگویند و امروز ملت مظلوم غزه و فلسطین فریاد دادخواهی شان به کل عالم می رسد و از این رو وظیفه اسلامی و انسانی ما است که به این ندا لبیک بگوییم.
 

وی ادامه داد: نکته دیگر ایستادن در برابر ظالم است و ما باید در کمک به یک مسلمان در برابر ظالمان بایستیم و حتی اگر این فرد مسلمان نیز نباشد ولی اگر مورد ستم و ظلم قرار گیرد ما وظیفه داریم از مظلوم دفاع و پشتیبانی کنیم.
 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: این وظیفه انسانی ما نیز محسوب می شود که در برابر رنج و مشقت انسان دیگر تحت تأثیر قرار گرفته و کاری انجام دهیم و امروز نیز کودکان و زنان و مردان در غزه از حملات وحشیانه صهیونیست ها در امان نیستند و زیرآوارها قرار می گیرند و در خون می غلتند، بنابراین ما به عنوان یک انسان وظیفه داریم که دفاع کنیم.
 

وی تصریح کرد: در این ایام نیز شاهد هستیم که رژیم پلید صهیونیست آخرین تلاش ها را دارد و تمام تجهیزات خود را به کار گرفته و مردم غزه از جنایت های صهیونیست ها در امان نیستند و حتی آنها از سلاح های ممنوعه استفاده می کنند که این سلاح ها روی مغز و استخوان اثر می گذارد از این رو مسلمانان باید با قدرت و با تمام وجود به میدان آیند.
 

حجت الاسلام عباسی توضیح داد: موضوع دیگر مقدس بودن قدس است که زمانی قبله مسلمانان بوده و پیامبران بسیاری آن را زیارت کرده و مقبره بسیاری از پیامبران نیز در قدس و فلسطین است بنابراین از یک مکان ارزشی باید دفاع کرد.
 

وی تأکید کرد: البته این نکته نیز باید مدنظر قرار گیرد که ملت مظلوم فلسطین و غزه به نیابت از بقیه مردم جهان مبارزه می کنند و در صف مقدم هستند و اگر صهیونیست ها فرصت یابند به سایر کشورها نیز حمله می کنند از این رو ملت غزه همانند سدی در برابر صهیونیست ها ایستاده اند و امنیت را برای کشورهای مسلمان و غیرمسلمان به وجود آورده اند.
 

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین خاطر نشان کرد: ان شاالله در راهپیمایی روز قدس سال جاری نیز مردم مانند گذشته حضوری پرشور داشته و همه به این وظیفه انسانی، اسلامی و ایمانی خود عمل کنیم.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 388182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha