روز قدس فریاد رسای امت اسلامی در حمایت از مردم مظوم فلسطین است

خبرگزاری شبستان: مدیر حوزه‌های علمیه گیلان گفت: روز قدس فریاد رسای امت اسلامی در حمایت از مردم مظوم فلسطین و انزجار و تنفر بر علیه رژیم نامشروع و خبیث اسرائیل است.

حجت الاسلام محمد لاکانی، مدیر حوزه‌های علمیه استان گیلان در خصوص روز قدس به خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان گفت: روز قدس با تدبیر و دور اندیشی معمار کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت که این حماسه همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط عموم مسلمین جهان برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: روز قدس فریاد رسای امت اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و انزجار و تنفر آشکار برعلیه رژیم نامشروع خبیث اسرائیل است که می‌بایست هرساله با شکوه‌تر و توفنده‌تر از سال گذشته برگزار گردد تا همیشه تاریخ یاد و نام فلسطین، این پاره تن جهان اسلام در اذهان باقی بماند.


مدیر حوزه علمیه استان با تاکید بر حضور گستره مردم در روز قدس اظهارکرد: به یقین حضور گسترده مردم و امت اسلامی در راهپیمایی روز قدس از امور بسیار ضروری و بایسته در جهان اسلام است و این به آن علت است که هرچه حضور مردم چشمگیرو گسترده‌تر باشد پایه‌های حکومت رژیم غاصب صهیونستی به زودی به لرزه درآمده و فرو خواهد ریخت.
 

وی افزود: برطبق روایات وارده از معصومین(ع) هرکس صدای مظلومیت مسلمانی را بشنود و پاسخ مثبت به آن ندا را ندهد مسلمان نیست و با توجه به اینکه دین ما با صراحت مردم را برای کمک به آحاد امت اسلامی دعوت می‌کند از این رو ما بایستی به عنوان یک وظیفه الهی و اسلامی در این راهپیمایی شرکت گسترده داشته باشیم.


حجت الاسلام لاکانی در ادامه افزود: حرکت‌های اسلامی وجوشش‌های که علیه حکومت‌های فاسد و خودباخته در جهان اسلام صورت می‌گیرد برگرفته از آموزه‌های قیام خونین امام حسین(ع) در عاشوراست، ابی عبدا... (ع)در عاشورا شعار آزادگی، مبارزه با ستم و زیر بار نرفتن ذلت و خواری را سرداده‌اند.

 

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام که در عاشورا اصحاب ابی عبد ا... (ع) را به شهادت رسانیدند و خون پاکشان را به جهت احقاق ندای عدالت به زمین ریختند وحتی از ریختن خون کودکان و شیرخوارگان کوتاهی نکردند، امروز هم خون‌های این مردم ستم دیده بویژه کودکان و خردسالان بی‌گناه را به زمین می‌ریزند ولی امت اسلامی بویژه ملت مظلوم فلسطین با تاسی از این آموزه‌های روشن در مقابل حکومت جعلی رژیم صهیونیستی ساکت نمی‌نشینند.


مدیر حوزه‌های علمیه گیلان در پایان تصریح کرد: در جهان بسیاری از مردم به دلیل سانسور شدید خبری و رسانه‌ای استکبار از اتفاقات و جنایات این رژیم جعلی و مصائب و مشکلات مردم مضلوم فلسطین و غزه آگاه نیستند که به نظر می‌رسد این راهپیمایی ملل جهان را نسبت به قضیه فلسطین حساس خواهد کرد. چه بسا با این حرکت و حرکت‌های مشابه، ملت‌های آزاده غیرمسلمان نیز اسرائیل را محکوم کرده و نسبت به اعمال وحشیانه آنها اعلام انزجار کنند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 388260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha