حوزه هنری کردستان فاجعه انسانی درنوار غزه وسکوت جهانی  را محکوم کرد

خبرگزاری شبستان: حوزه هنری کردستان امروز (دوم مرداد) با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن فاجعه انسانی در نوار غزه و سکوت جهانی در مقابل این جنایات، مردم را حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، در این بیانیه آمده است: رژیم غاصب صهیونیستی مجدد با حمایت آمریکا وهم پیمانانش در کنار پاره ای از حکومت های فاسد به ظاهر اسلامی عربی باریکه غزه در جنایتی هولناک با بمب و موشک و حملات زمینی، صدها تن از شهروندان فلسطینی نوار غزه را که اغلب کودکان و نوجوانان و زنان تشکیل می دهد را به خاک و خون کشید.


این بیانیه می افزاید: چشمان حیرت زده کودکان که از خود می پرسند آخر به کدامین گناه باید کشته شوند را می نگریم و آمار لحظه به لحظه تعداد تلفات را نظاره گریم و مدعیان حقوق بشر همچنان در سکوت مرگبار خود به سر می برند، امروز 2 میلیون نفر انسان بیگناه فقط بدلیل دفاع از حقوق مشروع خود به معنای کلمه با یک فاجعه انسانی روبرو هستند.
 

در این بیانیه اظهار شده است: مجامع بین المللی نیز که همواره در مورد کوچکترین مسائل داخلی کشورهای مستقل به صدور بیانیه وقطعنامه می پردازند و همواره دم ازحقوق بشر ولزوم رعایت حقوق انسانها می زنند، امروز در سکوت وخفگی کامل به سر می برند.


در ادامه بیانیه آمده است: ای کشورهای عربی شما را چه شده است؟ شما که همواره فریاد ملت های عرب واتحاد ملل عربیتان گوش عالم را کر کرده است چرا در مقابل جنایت های ددمنشانه صهیونیست ها سکوت کرده اید؟ آیا مردم فلسطین وغزه هم نژاد و هم دین و هم جنس شما نیستند ؟ چرا در این جنایت همدست رژیم غاصب صهیونیستی شدید؟ به راستی نمی خواهید بیدار شوید؟


این بیانیه می افزاید: در فتنه ای دیگر حکومت پوشالی خلافت اسلامی که دست ساخته صهیونیست ها است را شاهدیم که با حمایت دول فاسد عربی در عراق و سوریه جولان می دهند و مسلمان و غیر مسلمان را به نام اسلام قتل عام می کند و همزادش در غزه نیز بخش دیگری از دنیای اسلام را نشانه رفته است و سکوت سران فاسد داعیه دار دموکراسی و حقوق بشر نیز در گلو خفه شده است.


این بیانیه تصریح کرده است: امروزغزه، تنهاترین شهر جهان، کربلایی دیگر است و حسینیانی دیگر با نظام یزیدی حاکم بر جهان مبارزه می کنند و ما هنرمندان حوزه هنری کردستان جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا در نوار غزه و سکوت مجامع بین المللی در مقابل این جنایت بی سابقه تاریخی و رزالت و پستی برخی از سردمداران سرسپرده دول عربی درهم نوایی با رژیم منحوس وگرگ صفت صهیونیستی را محکوم می کنیم.


در پایان این بیانیه آمده است: همچنین درروز جهانی قدس آمادگی خود را در دفاع از زنان و کودکان و مردم بی دفاع غزه اعلام داشته و از سازمان کنفرانس اسلامی و آزادیخواهان جهان می خواهیم به وظیفه تاریخی خود عمل کنند.
 

پایان پیام/

کد خبر 388572

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha