اسرائیل غده سرطانی و آفت وحدت مسلمانان است

خبرگزاری شبستان: آیت الله علم الهدی فلسطین را خاکریز اول اسلام و مسلمانان معرفی کرد و گفت: اسرائیل غده سرطانی و آفت وحدت مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، ظهر امروز(3 مرداد) در خطبه های این هفته نماز جمعه  با قدردانی از حضور حماسی مردم غیور مشهد در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار داشت: راهپیمایی روز قدس که 35 سال از عمر آن می گذرد برخی از جریان های متحجر و ناآگاه، در مورد موضع گیری های ما در برابر اسرائیل و این غده سرطانی خرده می گیرند.


وی با اشاره به نحوه شکل گیری کشور غاصب اسرائیلی، گفت: 60 سال قبل اشغالگران قدس زنان و کودکان فلسطینی را از خانه های خود بیرون کرده و عده ای دیگر را از کشورهای مختلف جمع کرده و در این خانه ها جای دادند و مردم فلسطین را آواره کردند و این شد کشور اسرائیل و کشوری که به تعبیر مقام معظم رهبری یک کشور موزاییکی درست کرده اند چرا که در هیچ کجای این کره خاکی کشوری به این گونه تشکیل نشده است.


آیت الله علم الهدی با بیان اینکه اسرائیل در طول 60 سال از عمر منحوس خود خون ها ریختند، آتش زدند و خانه های فلسطینی ها را خراب کردند و چنین مسئله ای در هیچ جای دنیا مشاهده نمی شود، تصریح کرد: مردم مظلوم فلسطین علاوه بر مسلمان بودن بشر هستند و نباید نسبت به این افراد بی تفاوت بود.


وی با طرح این سئوال که آیا باید نسبت به مردم فلسطین زمانی که بچه‌های کشته خود را زیر بمب باران سر دست می‌گیرند و ذکر"حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ" می گویند و رو به قبله نماز می خوانند بی تفاوت بود؟ گفت: اسرائیل  آفت وحدت مسلمانان است و حامیان این رژیم غاصب از این آفت وحدت اسلامی یک ژاندارم قداره کش درست کرده اند که دارای بمب اتمی است و هر عملی که در منطقه می خواهد انجام می دهد و اگر کسی صدایش در برابر آن ها درآید باید از این قداره کش بمب به دست بترسد.


وی با بیان اینکه ناصبی خواندن فلسطینیان از حرف های بی ربط آمریکایی و انگلیسی است، افزود: اینکه می گویند داعشی ها از مردم غزه هستند و برخی از آن ها را در غزه تشییع کرده اند حرف بی ربطی است چرا که ممکن است در گروه داعش از وهابی های ایرانی نیز وجود داشته باشد، این ها حرف های بی ربطی است که انگلیسی های و آمریکایی ها به وجود آورده اند تا ما حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین قطع کنیم.


آیت الله علم الهدی فلسطین را خاکریز اول اسلام دانست و تصریح کرد: دشمن برای براندازی اسلام تهاجم به دین را آغاز کرده است و خاکریز آن را فلسطین قرار داده است و پدری که بدن تکه تکه شده فرزند خود را در دست دارد در صف مقدم این جبهه قرار دارد و آیا ما باید نسبت به این افراد بی تفاوت باشیم.


وی با اشاره به اینکه برخی می گویند این همه " مرگ بر آمریکا" و " مرگ بر اسرائیل " گفتید چه شد، افزود: در سال 66 که اولین انتفاضه علیه رژیم اشغالگر قدس به وجود آمد بچه های فلسطینی با سنگ به دفاع برخواستند اما روز قدس کاری کرد که امروز فلسطینیان با موشک اسرائیل را بدبخت کرده اند.


امام جمعه مشهد ادامه داد: نتیجه فریادها و مشت گره کردن ها باعث شده است تا فلسطین در برابر اسرائیل قد علم کنند و راه و هدف خود را ادامه دهد.


وی با تاکید بر اینکه عبادت تنها روزه و نماز نیست  چرا که پیامبر اسلام از ابتدای بعثت خود در کنار نماز به جهاد نیز می پرداختند، خاطر نشان کرد: اینکه در نماز جمعه ها، خطیب نماز جمعه اسلحه به دست خطبه ها را می خواند به معنای آن نیست که می خواهد با اسلحه حرف خود را بزند بلکه به معنای آنست که در کنار نماز جهاد را نیز مهم می داند.


آیت الله علم الهدی در پایان با اشاره به روز (5 مرداد) به عنوان نخستین روز برگزاری نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور، گفت: همه دستاوردهای این نظام اسلامی به برکت 800 نماز جمعه ای است که در کشور برگزار می شود.


پایان پیام/

کد خبر 388838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha