تاریخ سرزمین فلسطین بازتاب دهنده توطئه های استکبار در طول تاریخ است

خبرگزاری شبستان : استاندار یزد گفت: تاریخ سرزمین فلسطین سراسر بازتاب دهنده توطئه ها و دغل های استکبار و استعمار در طول تاریخ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد سید محمد میرمحمدی استاندار یزد در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته شهرستان یزد ضمن تقدیر و تشکر صمیمانه از حضور پرشور و گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس گفت:مردم دارالعباده یزد با دیگر با این حضور حماسی و فریادهای بلند خود به صورت یکپارچه مشت محمکی بر دهان رژیم غاصب صهیونیست زدند و حمایت خود از مردم بی دفاع غزه را به رخ جهانیان کشیدند.


وی با بیان اینکه امروز مسئله فلسطین مساله جهان اسلام است افزود:فلسطینی که مردم آن حدود یک قرن تحت ظلم و ستم استبکار و استعمار قرار دارند و با انواع توطئه های آن ها آوره شده اند.


میرمحمدی با اشاره به تاریخ سرزمین فلسطین گفت:تاریخ فلسطین سراسر بازتاب دهنده توطئه ها و دغل های استکبار و استعمار در طول این سالیان است.


وی تبدیل کشور فلسطین به سرزمینی یهودی نشین را از سیاست های دولت استعمارگر انگلیس دانست و اظهار داشت:وقتی با گذشت زمان مردم فلسطین از این توطئه آگاهی پیدا کردند به خروش آمدند و در مقابل آن ایستادگی کردند.


استاندار یزد با اشاره به حمایت های سازمان ملل در طول این سال ها از سیاست های انگلیس به پشتیبانی از رژیم غاصب صهیونیستی تصریح کرد: کشورهای غربی دست به دست هم دادند تا بتوانند این نطفه مولد نامشروع را در خاک فلسطین قرار دهند و متاسفانه موفق شدند.


وی گفت: هنگامی که سازمان ملل بحث قیومت سرزمین فلسطین را به اسرائیل واگذار کرد و حقوق مردم فلسطین را نادیده گرفت انگلستان همه مسئولیت ها را مربوط به خود دانست و با شعارها و برنامه های زیبا حق انتخاب را از مردم گرفت و رفته رفته فلسطین را به پایگاه یهود تبدیل کرد.


میرمحمدی افزود: پیشن بینی شده بود که مردم یهود از جاهای مختلف به فلسطین مهاجرت کنند و بتوانند دولت مستقل و کشور یهود را تشکیل دهند.


وی گفت: عدهذای با عنوان آبادانی و عمران وارد سرزمین فلسطین شدند و در آنجا بناها ایجاد کردند، کشاورزی و عمران ایجاد کردند و بخشی از ارازی سرزمین فلسطین را خریداری کردند.


میرمحمدی تصریح کرد:عده ای دیگر به عنوان سرمایه گزار وارد فلسطین شدند و با شعار ها و برنامه های خود بخشی از ارازی سرزمین فلسطین را مالک شدند.


وی با اشاره به بالاگرفتن اختلافات پس از این وقایع بین فلسطینیان و یهودیان اظهار داشت:سازمان ملل مجبور به چاره اندیشی در این رابطه شده و از آنجا که این سازمان در دست کشورهای غربی قرار دارد حقوق مردم فلسطین نادیده گرفته شد و رژیم غاصب صهیونیستی به رسمیت شناخته شد.


استاندار یزد با بیان اینکه غرب همیشه و در تمام زمینه ها به دنبال تامین خواسته های خود بوده است گفت: در زمان رژیم پهلوی اگرچه ظاهرا جنبه های اسلامی حکومت حفظ شده بود اما در واقع محلی برای تامین رضایت غرب بود.


وی با بیان اینکه خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) موضعی محکم در برابر فلسطین اتخاذ کردند اظهار داشت:با این موضع دشمن متوجه شد که ملت ایران پشتیبان و یاور ملت مظلوم فلسطین است.


استاندار یزد افزود: دشمن تمام امکانات خود را بسیج کرد تا مانع آن شود که حمایت های ملت ایران باعث افزایش روحیه مردم فلسطین در راه مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی شود.


وی با بیان اینکه امام (ره) محور وحدت مسلمین را وسیله قرار داد گفت:مسلمانان در گوشه و کنار جهان بیدار شدند و حمایت خود را از مردم فلسطین در راه مبارزه با رژیم غاصب صهیونیست اعلام داشتند.


میرمحمدی افزود: امام با تدبیر خود جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس معرفی کردند چرا که ماه رمضان در بین کشورهای اسلامی سبب افزایش انگیزه، حس نوع دوستی، وظیفه شناسی، ادای تکلیف و ... می شود .


وی برائت از مشرکین در اعمال حج را یکی دیگر از تدابیر امام (ره) در موضع دفاع از مردم فلسطین دانست و گفت: امام خمینی(ره) با بیانات و رهنمودهای خود زمینه شکست تمام توطئه های مستکبرین جهان در مواضع مختلف را فراهم ساخت.


عالیترین مقام اجرایی استان یزد در پایان اظهار داشت: حضور ملت ایران و سایر ملت های مسلمان جهان سبب تقویت روحیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین در راه مبارزه با رژیم غاصب صهیونیست می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 388863

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha