نامگذاری روزقدس درماه رمضان بالاترین حرکت معنوی درحمایت از فلسطین بود

خبرگزاری شبستان:خطیب جمعه یزد گفت:نامگذاری روز قدس در ماه مبارک رمضان بالاترین حرکت معنوی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فیه در استان یزد در خطبه هاب این هفته نماز جمعه شهر یزد که با حضور گسترده مردم روز دار دارالعباده در محل مسجد ملا اسماعیل برگزار شد ضمن دعوت تمام حاضرین به تقوای الهی با اشاره به فرا رسیدن روزهای پایانی ماه مبارک رمضان گفت: خداوند متعال فرموده است روزه را من برای شما واجب کردم تا در اثر این روزه و اطاعت از خدا، شما روش زندگی را بر اساس تقوا و اطاعت از خدا قرار دهید و بر اساس آن پیش بروید.


وی با بیان اینکه به دستور خدا، صبر کردن بر گرسنگی و تشنگی و ... می‌تواند تحولات عظیمی در انسان ایجاد و اراده انسان را قوی کند اظهار داشت:انسان در ماه مبارک رمضان با روزه داری و مخالفت در برابر هواهای نفسانی خود تجربه کسب می کند که این تجربه می تواند آثار مادی و معنوی و ساختار انسانی و اجتماعی بسیاری برای انسان داشته باشد.


ناصری تصریح کرد: روزه در این گرمای تابستان علاوه بر اینکه اراده انسان را قوی می‌کند، انسان را مطیع خدا قرار می‌دهد و مانع موفقیت شیطان در فریب انسان می‌شود.


وی رسیدن به تقوا را از دیگر فواید روزه داری دانست و افزود: خدای متعال می‌فرماید هر کسی که تقوا پیشه کند خدای متعال در مسیر ساز و کار زندگی همه چیز را برای او فراهم می‌کند، این تقوا زمینه رشد انسان را برای او فراهم می‌کند.


امام جمعه یزد با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا صدق، صفا، وفا و خوبی‌های کسب شده در ماه مبارک رمضان تا سال آینده برای ما باقی بماند، تصریح کرد: گرچه این امر نیاز به توجه ویژه خدا به انسان دارد اما همه ما و مسئولان نیز باید در این راستا بسترسازی کنیم.


وی ضمن تقدیر از حضور گسترده و پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: امام (ره) در سال 42 می فرمودند «ما مسلمانان 20 میلیون نفر جمعیت داریم و اگر هر کداممان یک لیوان آب بریزیم، اسرائیل را آب خواهد برد».


ناصری قدرت و ظلم امروز رژیم صهیونیستی را ناشی از بی توجهی های صورت گرفته به رهنمودها و سخنان امام خمینی (ره) دانست و اظهار داشت: کشورهای اسلامی با کوتاهی خود اصل مسئله را درک نکردند و این عدم حمایت آن ها از مردم فلسطین سبب شد که آن ها بر روی پاهای خود بایستند و با مکم خود در برابر رژیم غاصب صهیونیست ایستادگی کنند.


وی با اشاره به ظلم 60 ساله اسرائیل به مردم فلسطین گفت: آن کسی که ملت مسلمان فلسطین باید به او اتکا داشته باشند تا پیروز شوند خداست و باید با ایمان به خدا، بتوانند روز به روز بیشتر موفقیت شوند.


نماینده ولی فقیه در استان یزد تصریح کرد:در موضوع فلسطین اسرائیل مطرح نیست، اینها همه منافع انگلیس و آمریکا است و البته به بهانه‌هایی هم اسرائیلی‌ها آنها را قانع کردند که اینچنین مردم را به خاک و خون بکشند و مواضع خود را تحکیم کنند.


وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما و تکلیف ما به عنوان مسلمانان این است که به هر طریقی می‌توانیم به آنها کمک کنیم و در هر راهی به یاری آنها بشتابیم.


ناصری با اشاره به تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) مبنی بر نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس گفت: ملت ایران سال‌های سال است که در سرما و گرما روز قدس را فراموش نکرده و به این وظیفه خودش عملکرده است.


وی نامگذاری روز قدس در ماه مبارک رمضان را بالاترین حرکت معنوی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین دانست و افزود: این حضور گسترده و پرشور مردم خون جدیدی را در رگ های مردم فلسطین برای مقاومت و پایداری در برابر حملات رژیم غاصب صهیونیست به جریان می اندازد.


ناصری با اشاره به فرا رسیدن 5 مرداد سالروز برگزاری نخستین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: نمازجمعه یکی از فریضه‌های مهم و بزرگ برای مسلمانان است و این واجب شرعی قبل از انقلاب در کشور ما ترک شده بود.


وی افزود: نماز جمعه یک اجتماع بزرگ عبادی، سیاسی، اجتماعی است که مردم در کنار هم قرار می‌گیرند و در ارتباط با مملکت و کشورشان آنچه بایند متذکر شوند متذکر می‌شوند و اتحاد خود را به رخ جهانیان می‌کشانند.
 

ناصری با بیان اینکه روایت‌های فراوانی در ارتباط با نماز جمعه داریم اضافه کرد: از جمله این روایات که می فرماید: فردی که از به سمت نماز جمعه می‌رود هر قدمی که از خانه می‌رود تا بر می‌گردد، فرشتگان برای او دعا و استغفار می‌کنند.


وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه والدین بر امر تربیت دینی فرزندانشان تاکید کرد و اظهار داشت:متاسفاهنه امروز شاهد کاهش ارتباطات بین والدین و فرزندان از یک سو و افزایش ارتباط فرزندان با ماهواره ها، اینترنت و ... هستیم که این ها باعث فتنه است.


نماینده ولی فقیه در استان یزد بر لزوم ارتباط دوستانه بین مادران و دختران تاکید کرد و افزود:مادران به دختران بیشتر توجه کنند و با آنها بیشتر معاشرت کنند، اگر قرار است کار مادران کم شود کم کنند اما بیشتر با دختران و پسران خود باشند.


وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در موضوع ازدواج جوانان گفت:والدین باید با توکل به خدا جوانان را به امر ازدواج تشویق کرد و جوانان نیز نباید با بهانه مشکلات و گرفتاری ها از انجام این امر الهی شانه خالی کنند چرا که مشکلات و سختی ها در همه دوران زندگی وجود دارد.


ناصری با بیان اینکه والدین نباید نسبت به امر ازدواج جوانان سختگیر کنند گفت:برای ازدواج باید به دین و اخلاق فرد توجه کرد و از ملاک قرار دادن مال و اموال به عنوان ضروریات ازدواج پرهیز کرد زیرا بنا به روایتی اگر برای دین فرد به ازدواج وی دربیاییم، خداوند از لحاظ مالی مشکلات ما را حل می‌کند.


خطیب جمعه یزد با بیان اینکه همه ما باید برای پیشبرد اسلام ، کشور و دینمان تلاش کنیم گفت: باید مراقب باشیم تا اقدامات و توطئه های غرب ما را از پای در نیاورد.


وی از بین بردن اتحاد مسلمانان را مهمترین هدف دشمنان دانست و افزود: در اینصورت هرکسی در هر گوشه یک سازی برای خود مز ند و استکبار به راحتی می تواند اهداف و برنامه های خود را پیگیری کند.


ناصری با بیان اینکه دشمنان در سوریه و عراق تروریست ها را به جان مردم انداخته اند افزود: اگر غفلت ادامه پیدا کند دیگر کشورهای مسلمان هم به همین برنامه دچار می‌شوند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 388876

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha