مساجد تنها مجریان جمع آوری زکات فطریه/ کمک 50 میلیون ریالی به مردم غزه

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان، از فراهم شدن بسترهای لازم برای جمع‌آوری زکات فطریه مردم در مساجد خبر داد و گفت: امسال زکات فطریه فقط در مساجد جمع آوری می شود.

قنبر موسی نژاد، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج گفت: امسال بر اساس ابلاغیه از شورای مرکزی زکات و با هماهنگی‌های انجام شده از سوی دبیرخانه شورای زکات استان، هیئت امنا و امامان جماعت مساجد مسئول جمع آوری زکات فطریه هستند.


وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) به‌عنوان دبیرخانه شورای زکات تنها دستگاهی است که براساس قانون، فتوای رهبری و مصوب مجلس حق جمع‌آوری زکات را دارد، عنوان کرد: هیچ مؤسسه و ارگانی حق جمع‌آوری زکات را نداشته و در صورت مشاهده براساس قانون با آنها برخورد خواهد شد.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد و هیئت امنا به‌عنوان معتمدین محلات بسترهای لازم را برای جمع‌آوری زکات فراهم کرده است.


موسی نژاد، با اشاره به جمع آوری 2 میلیارد تومان زکات فطریه در سال گذشته اظهار داشت: کمیته امداد کوچکترین دخل و تصرفی در بحث هزینه‌کرد زکات فطریه در سطح استان ندارد، و زکات فطریه توسط مردم با نظارت هیئت امنا و معتمدین مساجد جمع‌آوری و در بین نیازمندان همان محله توزیع می‌شود.

 

کمک 50 میلیون ریالی کردستانی ها به مردم غزه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، همچنین از کمک 50 میلیون ریالی مردم این استان در روز قدس به مردم بی دفاع غزه خبر داد و اظهار کرد: برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به مردم مظلوم فلسطین و غزه، صندوق‌هایی در نظر گرفته‌شد که در مسیر راهپیمایی مستقر شدند.


موسی‌نژاد خاطر نشان کرد: بدون شک کمک‌های مردم خیّر و نوع‌دوست استان به مردم مسلمان و بی‌گناه غزه در زمینه تهیه دارو می‌تواند تأثیر به‌سزایی داشته باشد.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 389333

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha