اقامه نماز عید فطر در 890 مسجد و 300 حسینیه استان البرز

خبرگزاری شبستان: مسئول امور مبلغین و مساجد اداره کل تبیلیغات اسلامی استان البرز گفت: نماز عید فطر در 890 مسجد، 300 حسینیه و 15 بقعه متبرکه استان البرز اقامه می شود.

حجت الاسلام محمدی، مسئول امور مبلغین و مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اقامه نماز عید فطر در مساجد این استان گفت: برمبنای برنامه ریزی های انجام شده نماز عید فطر در سراسر استان البرز و به صورت متمرکز در مصلی بزرگ کرج توسط نماینده ولی فقیه در استان البرز صبح فردا برگزار می شود.

 

مسئول امور مبلغین و مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان البرز اظهار کرد: نماز عید فطر در دوران غیبت ولی عصر (عج) رجاء به ثواب جماعت است و در زمان ظهور آن حضرت واجب است.

 

این مسئول با تاکید به استقبال پرشور مردم استان البرز از برنامه های ماه مبارک رمضان در سال جاری توضیح داد: ماه مبارک رمضان سال جاری با استقبال بالای مردم نسبت به سال قبل همراه بود و انتظار حضور پرشور آنان در نماز عید فطر بیش از سال های قبل است.

 

وی افزود: احتیاط واجب است مردم پیش از اقامه نماز عید، فطریه معین شده خود را پرداخت کنند و توصیه می شود، فطریه را یا به صورت کامل برنج و یا نان در نظر بگیرند.

 

اعزام 2هزار مبلغ ویژه ماه مبارک رمضان به مساجد استان 

 

حجت الاسلام محمدی، با تامل بر اهمیت حضور کارشناسان دینی در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد اظهار کرد: کارشناسان دینی با آگاهی بخشی معنوی و دینی به مردم راهنما و راهبران مذهبی هستند و در زمینه مشاوره و آموزش مسائل دینی بسیاری از مباحث را برای مردم روشن می سازند.

 

این مسئول تصریح کرد: ماه مبارک امسال قریب 2 هزار مبلغ و مبلغه به سطح استان اعزام شدند، همچنین 170نفر از این مبلغان ومبلغین از شهر قم اعزام شده اند.

 

مسئول امور مبلغین و مساجد استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: مبنای اعزام روحانیون از قم، بومی بودن آنان در این استان بوده است، که با استقرار آنان در خانه های عالم، حوزه علمیه امام صادق(ع) و.. امکان بهره مندی از راهنمایی های آنان برای مردم روزه دارا فراهم شده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 389591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha