توزیع 140 صندوق جمع آوری زکات فطره در بین مساجد استان یزد

خبرگزاری شبستان: رییس ستاد زکات استان یزد از توزیع 140 صندوق جمع آوری زکات فطره و کفاره روزه در بین مساجد استان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی اسلام منش رییس ستاد زکات استان یزد صبح امروز در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به فتاوای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید جهت اولویت هزینه کرد زکات فطریه برای فقرا گفت: بنا به اذن صادره از سوی مقام معظم رهبری و قانون مصوب مجلس شورای اسلامی تنها دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد امام خمینی (ره) اجازه جمع آوری زکات را دارند.


وی با بیان اینکه شورای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) تحت هیچ عنوانی مجاز به مصرف وجود زکات فطریه در پروژه های عمرانی نمی باشد افزود: صرفا زکات جمع آوری شده باید بین نیازمندان دارای اولویت با قید فوریت پرداخت شود.


اسلام منش با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته مبنی بر جمع آوری زکات فطره در تمام مکان های برگزاری نماز عید سعید فطر اظهار داشت: در همین راستا بیش از 140 صندوق جمع آوری زکات فطره در بین مساجد استان توزیع می شود.


اسلام منش با اشاره به همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در انجام این طرح افزود: مبالغ جمع آوری در این صندوق ها با نظارت امام جماعت و هیئت امناء مسجد بین فقرا و نیازمندان همان محل توزیع می شود.


وی اضافه کرد: پس از ارائه فرم های صورتجلسه توسط مساجد 15 درصد مبلغ جمع آوری شده در صندوق به صورت اعتبارات تشویقی به مساجد مجری کمک می شود تا بین نیازمندان تقسیم شود.


اسلام منش با بیان اینکه جهت رفاه حال همشهریان عزیز بیش از 150پایگاه ثابت و سیاردر معابر، میدان های اصلی و مصلی های برگزاری نماز عید استان جهت جمع آوری زکات فطره و کفارات مومنان روزه دار مستقر شده است افزود: بیش از 70 عدد از این پایگاه ها در مرکز استان قرار دارد.


وی تعداد پایگاه های سال گذشته جمع آوری زکات فطره در استان را 140 عدد اعلام کرد و افزود:در مجموع سال گذشته بیش از 2 میلیارد و 480 میلیون ریال زکات فطره و 847 میلیون ریال کفاره عمد و غیر عمد در استان جمع آوری شد.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 389597

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha