جمع آوری زکات فطره با محوریت مساجد/ استقرار 1100 پایگاه اخذ فطریه

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: بر اساس بخش نامه شورای مرکزی و با هماهنگی نیروی انتظامی با صندوق های متفرقه جمع آوری فطریه برخورد و جمع آوری فطریه تنها با محوریت مساجد انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد و به نقل از روابط عمومی واطلاع رسانی کمیته امداد خراسان شمالی؛ امان الله حسین پور با بیان اینکه امسال صندوق های جمع آوری فطریه به صورت متحدالشکل زیر نظر شورای زکات راه اندازی شده است، گفت: مردم امسال وجوهات فطریه خود را به صندوق هایی با آرم کمیته امداد واریز کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی با بیان اینکه جمع آوری زکات فطره امسال تنها با محوریت مساجد انجام می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس بخش نامه شورای مرکزی و با هماهنگی نیروی انتظامی با راه اندازی صندوق های متفرقه جمع آوری زکات فطره برخورد می شود.

 

وی گفت: پیش از این راه اندازی صندوق های متفرقه برای جمع آوری زکات فطره، سبب نابسامانی در امر جمع آوری و نیز هزینه کردها شده بود و علاوه بر آن سبب وارد شدن خدشه به اعتماد مردم می شد که امسال برای جلب اعتماد مردم ساماندهی این صندق ها در دستور کار قرار گرفته است.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی بیان کرد: براساس سیاست های شورای زکات، زکات جمع آوری شده به هیچ حسابی واریز نمی شود و در تلاش هستیم تا امسال عین وجوه زکات در اسرع وقت به دست نیازمندان برسد.

 

این مسئول درباره میزان زکات فطره امسال، آن را 35 هزار ریال اعلام کرد و گفت: امسال یک هزار و 100 پایگاه ثابت و سیار در شهرها و روستاهای استان کار جمع آوری زکات فطره را بر عهده دارند.


وی خاطرنشان کرد: سال گذشته مبلغ دو میلیارد و 452 میلیون ریال در بخش فطریه عام، سادات، کفاره عمد و غیرعمد جمع‌آوری شد.

 

 

 

پایان پیام/

کد خبر 389699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha