تشریح محل های برگزاری نماز عید فطر در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اعمال و محل های برگزاری نماز عید سعید فطر در این استان را تشریح کرد.

حجت الاسلام جواد خاضع، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، عید سعید فطر را عید همه بندگان الهی و عید همدلی و پاکی و ایمان دانست و گفت: در روز عید فطر عفو و بخشش خداوند در ماه صیام با ورود به ماه شوال مضاعف می شود.

حجت الاسلام خاضع با بیان این که عید فطر اجماع مسلمانان جهان است، افزود: خداوند در روز عید فطر تمام گناهان مسلمین جهان را پاکیزه و و تطهیر می ‌کند.

وی بیان داشت: نماز عید فطر هم بیانگر قدرت چشمگیر و رعب ‌آسای جهان اسلام در برابر دشمنان است.

این مسئول در ادامه ضمن آرزوی قبولی طاعات، عبادات، روزه داری و شب زنده داری مردم ولایت مدار و متدین این استان، اعمال شب عید فطر را تشریح کرد.

خاضع، غسل کردن بعد از غروب آفتاب، خواندن زیارت امام حسین (ع)، خواندن دعای ویژه رویت هلال ماه، خواندن سوره های انعام، کهف و یس را از اعمال شب عید فطر برشمرد.

وی احیای شب عید به دعا، نماز و استغفار، گفتن 100 مرتبه استغفرالله ربی و اتوب علیه، خواندن دعاهای وداع مخصوصا دعای 45 صحیفه سجادیه و کنار گذاشتن زکات فطریه را از دیگر اعمال شب عید سعید فطر عنوان کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در  بخش دیگری از سخنان خود به مکان های برگزاری نماز عید فطر در مناطق مختلف این استان اشاره و اظهار داشت: نماز عید فطر در شهرهای لیکک، باشت و سوق ساعت 6 و 30 دقیقه صبح و به ترتیب در مکان های در استادیوم ورزشی یک هزار و 200 نفری شهر لیکک، استادیوم تختی باشت و در میدان مرکزی شهر سوق برگزار می شود.

خاضع ادامه داد: نماز عید فطر در شهرهای یاسوج، گچساران، سی سخت و چیتاب ساعت 7 صبح و به ترتیب در بلوار عدل شهر یاسوج، در استادیوم تختی گچساران، در میدان الله-خیابان دنا در شهر سی سخت و مدرسه راهنمایی شهید خرسندیان چیتاب برگزار می شود.

خاضع اظهار داشت: نماز عید سعید فطر در شهرها و بخش های دهدشت، چرام، لنده، قلعه رئیسی و سرفاریاب ساعت 7 و 30 دقیقه صبح و به ترتیب در در ورزشگاه آزادی شهر دهدشت، مصلی ولی عصر (عج) چرام، بلوار شهید بهشتی(جنب اداره برق لنده)، میدان انقلاب (ورودی شهر قلعه رئیسی از طرف دهدشت) و در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) سرفاریاب برگزار می شود.

وی گفت:نماز عید فطر در شهرها و بخش های مارگون، پاتاوه و دیشموک ساعت 8 صبح و به ترتیب در مصلی امام رضا (ع) مارگون، مصلی امام هادی (ع) پاتاوه و مصلی امام خمینی (ره) دیشموک برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 389713

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha