نماز عید فطر اهواز به امامت آیت موسوی جزایری اقامه می شود

خبرگزاری شبستان: نماز عید فطر اهواز راس ساعت 8 صبح به امامت آیت موسوی جزایری در مصلای نماز جمعه اقامه می شود/ 400 پایگاه آماده جمع آوری زکات فطریه مردم خوزستان است.<BR>

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، نماز عید فطر، فردا(7 مرداد) به امامت آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان در مصلای مهدیه امام خمینی اهواز و در سایر شهرستان های استان نیز به امامت ائمه جمعه اقامه می شود.

 

همچنین با توجه به گستردگی استان خوزستان و تعداد زیاد نمازگزاران، تاکنون بیش از یک هزار مسجد برای برپایی و اقامه مراسم نماز عید فطر نیز به امامت ائمه جماعات مساجد اعلام آمادگی کردند.

 

از ساعت 6 صبح تعداد زیادی وسیله نقلیه عمومی، آماده انتقال نمازگزاران به مصلاهای نماز جمعه استان هستند و این مراسم از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح با قرائت دعای ندبه آغاز و نماز عید فطر راس ساعت 8 صبح اقامه می شود.

 

بر اساس اعلام آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، زکات فطریه در استان برای هر نفر معادل سه کیلوگرم گندم و یا برنج است که زکات سه کیلو گرم در این استان، سه هزار و 750 تومان است که بر همه مسلمانان عاقل و بالغ که توانایی مالی دارند، واجب است.

 

احمدرضا علی ‌پور، معاون توسعه مشارکت‌ های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان، با بیان این مطلب گفت: 400 پایگاه جهت جمع آوری زکات فطریه از سوی شورای زکات استان به دبیری کمیته امداد خوزستان آماده شده است.

 

وی با بیان اینکه از این تعداد 100 پایگاه در اهواز شامل 60 پایگاه در مصلی و 40 پایگاه در مساجدی که نماز عید فطر اقامه می شود، استقرار می یابد و مابقی در سایر شهرستان ها مستقر است، افزود: برای استقرار این پایگاه ها با دفتر نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه شهرستان ها و اوقاف و امور خیریه هماهنگی هایی صورت گرفته است.

 

علی زاده، با اشاره به اینکه بر اساس ابلاغیه دفتر مرکزی امسال زکات فطره جمع ‌آوری شده در سریع ترین زمان بین نیازمندان توزیع می شود، تصریح کرد: هدف از انجام این کار کمک به نیازمندان و توزیع زکات در بین خانوارهای تحت حمایت در سطح مناطق استان است.

 

وی با بیان اینکه زکات فطریه جمع ‌شده در مساجد برای نیازمندان همان محل و زکات جمع‌ شده در مصلی نیز برای نیازمندان همان شهر اختصاص می یابد، اضافه کرد: بعد از جمع ‌آوری پایگاه ها، همه صندوق ها بعد از اقامه نماز در مساجد و مصلاها تحت نظارت ائمه جماعات جمع آوری و مبالغ اعلام می شوند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 389847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سارا IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    ان شاالله به اميدروزي که به امامت ولي عصراين نمازبرگزارگردد