کانون های مساجد توانستند نیروهای جوان را به سمت اهداف انقلاب سوق دهند

خبرگزاری شبستان: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به رسالت دولت و مجلس در حمایت از کانون های مساجد پس از تاکید رهبری گفت: کانون های مساجد توانسته اند نیروهای جوان را انقلابی و مومن حفظ کنند.

جمشید جعفرپور، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی و جذب جوانان به مساجد به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: مساجد از پایگاه های شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی بوده اند و همیشه حرکت ها و تظاهرات قبل از پیروزی انقلاب از مساجد آغاز می شد.


وی بیان کرد: پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی، مساجد به عنوان پایگاه اصلی قدرت نظام اسلامی عمل کرده اند، به گونه ای که بعد از دوران جنگ که شکل مقابله دشمن از شیوه نظامی به تهاجم فرهنگی تبدیل شد این نیاز احساس شد که از زبان هنر به عنوان زبانی تاثیرگذار برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن استفاده شود از اینرو نیروهای انقلاب متناسب با شرایط جدید این شیوه را برای دفاع از کیان اسلامی به کار گرفتند.


نماینده لارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تمام تلاش دشمن براین اساس است که با زبان نرم و هنرمندانه و با استفاده از ابزار هنری، فرهنگ ما زیر سوال ببرند. بنابراین باید تلاش ما براین اساس باشد که در کانون های مساجد با روش های هنرمندانه و استفاده از ابزار هنر، تبیین آرمان ها و ارزش های انقلاب و ارایه آن به نسل جوان مدنظر قرار گیرد تا با زبانی هنرمندانه از ارزش ها و آرمان های انقلاب دفاع کنیم.

 

حمایت مجلس از کانون های مساجد
جعفرپور با اشاره به اینکه فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد، نیروهای مومن، دارای ذوق و توانمند برای بیان ارزش های انقلاب در قالب های هنری که نیاز جامعه کنونی است، هستند، اظهار کرد: با تاکیداتی که مقام معظم رهبری در سفر به استان خراسان شمالی در راستای توجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد داشتند رسالت دولت و مجلس در این زمینه بیش از پیش سنگین تر می شود.

 

وی به برنامه های مجلس در راستای تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: یکی از اقداماتی که در راستای تقویت کانون های مساجد مورد توجه مجلس شورای اسلامی است این بود که در بودجه سال 1393 ردیف بودجه مستقلی ذیل بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کانون های فرهنگی هنری مساجد اختصاص یابد. علاوه برآن در جداول کمکی تلاش شد، رقم قابل قبول برای کانون های فرهنگی هنری مساجد در نظر گرفته شود.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت های کانون های مساجد می تواند و توانسته است نیروهای جوان و نوپای جامعه را به سمت و سوی اهداف انقلاب سوق دهد اما امروز با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن نباید توقع داشت که بار سنگین مقابله با تهاجم فرهنگی به تنهایی برعهده کانون های مساجد باشد بلکه تنها بخشی از برنامه ریزی ها برای مقابله با تهاجم فرهنگی برعهده کانون های فرهنگی هنری مساجد است. دیگر نهادها و مجموعه های فرهنگی و دینی باید دست به دست هم دهند و برای پشبرد اهداف نظام و مقابله با تهاجم فرهنگی و فرهنگ سازی سبک زندگی دینی تلاش کنند.

 
پایان پیام/

 

 

کد خبر 390031

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha