کانون های مساجد به بهترین شکل می توانند جوانان را به مسجد جذب کنند

خبرگزاری شبستان: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه کانون ها افسران فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند، گفت: یکی از مراکزی که به بهترین شکل می تواند جوانان را به مساجد جذب کنند، کانون ها هستند.

مفید کیانی نژاد، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد در جذب نسل جوان به مساجد به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: نسل جوان را باید با ایجاد مراکزی همچون کانون های فرهنگی هنری مساجد به مساجد جذب کرد.

 

وی بیان کرد: اگر دشمن برای نسل جوان دامی را گسترده است باید با ایجاد کانون های فرهنگی هنری مساجد دشمن را در رسیدن به  اهدافش ناامید کرد زیرا که مسجد تنها مکانی برای اقامه نماز جماعت و قرائت دعای کمیل نیست.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شاید برخی از امامان جماعات و هیئت امنای مساجد به لحاظ تفکرات سنتی و قدیمی که دارند با ایجاد کانون فرهنگی هنری در مساجد موافق نیستند اما باید گفت ایجاد کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد زمینه ساز شناسایی نیروهای مستعد و فعال جوان را فراهم می کند.

 

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از راه های پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان جذب آنها به مراکز کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند. کانون های فرهنگی هنری با پشتیبانی مساجد می توانند با برگزاری دوره های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی برای نوجوانان و جوانان در جذب جوانان به این مراکز اثرگذار باشند.

 

وی افزود: به اعتقاد من، دولت و مجلس باید به کانون های فرهنگی هنری مساجد توجه جدی داشته باشند زیرا که کانون های مساجد، افسران فرهنگی ما را برای مبارزه با شبیخون ها و تهاجمات فرهنگی دشمن تربیت می کنند از اینرو دولت و مجلس باید اهتمام ویژه ای به کانون های مساجد داشته باشند.

 

پایان پیام/

کد خبر 392097

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha