ارایه الگوی اسلامی در عرصه فرهنگی و هنری با ایجاد کانون های مساجد

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام پژمان فر با اشاره به اهتمام مجلس به حمایت از کانون های مساجد گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند جلوه های مختلف اسلامی را در ابعاد هنری و فرهنگی نشان دهند.

حجت‌ الاسلام نصرالله پژمان فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ایجاد کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد را زمینه ساز خارج کردن مساجد از انحصار در اقامه نماز دانست و به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در ارایه خدمات متعدد، ثمرات بسیاری داشته اند و مساجد به عنوان سنگر حضور مردم در این مراکز نقش های متعددی را در برهه های مختلف ایفا کرده و می کنند.

 

وی بیان کرد: در دوران مختلف برخی تلاش داشتند که خدمات مساجد را منحصر به اقامه نماز جماعت و انجام مراسم محدود کنند که این ظلم به مسجد، فضای مسجد و ظرفیت مساجد است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با ایجاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در جوار مساجد تلاش شد که این ظرفیت مهیا شود که مسجد در کنار اقامه نماز جماعت و مراسم دیگر می تواند یک مرکز هنری با رویکرد دینی هم باشد و این در جای خود موضوع مهمی است زیرا فعالیت هایی که در درون مسجد انجام می شود از مصونیت و کیفیت بالاتری برخوردار است که می تواند الگو برای مدل اسلامی در عرصه های هنری باشد.

 

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد در عین حال که پاسخ برخی از بخش ها و نیازها را می دهد، می تواند در رقابت با باقی مراکز فرهنگی و مراکز هنری مدل ارزشمندی در ابعاد فرهنگی هنری به جامعه ارایه دهد تا فضای رقابتی در فضای فرهنگ دینی را باز کند.

 

حجت الاسلام پژمان فر با تاکید بر توجه به ظرفیت قابل توجه کانون های فرهنگی هنری مساجد اذعان کرد: زمانی با حضور کودکان در داخل مسجد در زمان اقامه نماز جماعت ممانعت می شد اما امروز کودکان و نوجوانان تشویق به حضور در مسجد می شوند. فرهنگ سازی این موضوع به طول انجامید اما مورد توجه قرار گرفت. در رابطه با موضوعات فرهنگی هم به همین شکل است ممکن است بهره گیری از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری زمان زیادی به طول انجامد اما  در یک شیب منطقی ملایم در حال حاضر مورد توجه است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در رابطه با حمایت های مجلس شورای اسلامی از پایگاه هایی همچون کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: در بحث اختصاص اعتبار و مسایلی که می تواند در راستای تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد باشد مجلس شورای اسلامی همواره توجه لازم را داشته است و در حال حاضر کانون های فرهنگی هنری مساجد ردیف و جایگاه مستقل در بحث اعتبار دارند و توانسته اند، جایگاهی در کنار دیگر معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد جلوه های مختلف اسلام را در ابعاد فرهنگی و هنری نشان می دهند، خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی در بحث تصویب قوانین هم حمایت های قابل توجه از کانون های فرهنگی هنری مساجد داشته است.

 

پایان پیام/ 
 

کد خبر 389574

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha