لزوم تبیین موضوع دشمن شناسی و حفظ وحدت از تریبون کانون های مساجد

خبرگزاری شبستان: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری بر لزوم تبیین موضوع اقتصاد، دشمن‌شناسی، وحدت و سیاست از طریق تریبون کانون‌ فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری بر لزوم آگاه سازی مردم از طریق پایگاه مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و به خبرنگار حوزه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: در طول 35 سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه مسجد در شرع و سند چشم‌انداز کاملا مشخص بوده است. وقتی امام خمینی (ره) فرمودند که مساجد سنگر هستند می توان به جایگاه و معنای واقعی مسجد پی برد.

 

وی بیان کرد: جنگ تحمیلی، تحریم و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن از مقاطعی است که کشور ما بعد از انقلاب اسلامی، آنها را پشت سر گذاشته و با آن روبرو است، مقام معظم رهبری نیز فرمودند: ما در حال حاضر در حال مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن هستیم. بنابراین باید در هر زمان و مکان آماده مقابله با دشمن باشیم و موضوع قانون، رفتار، گفتار و کردارهای مقام معظم رهبری باید معیار همگان درر فتار و عمل قرار گیرد.

 

حجت الاسلام اکرمی گفت: وقتی گفته می شود که مساجد سنگر هستند، منظور ظاهر و بنای مسجد نیست. بلکه شامل امام جماعت، کتابخانه و کانون‌های فرهنگی هنری هم می شود. آنچه که روشن است، این است که از همه این ارکان برای فعالیت های سیاسی، عبادی، فرهنگی، آموزشی و نیز پیشبرد اهداف مسجد بهره ببریم و با استفاده از همه این ابعاد به مردم خدمت رسانی می کنیم و مردم را آگاه‌ کنیم.

 

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه امروز دشمن‌شناسی و شناساندن دشمن به مردم باید مورد توجه مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گیرد، تصریح کرد: از طرفی مسئولان و کارشناسان باید اهالی مسجد و ائمه جماعات را در جریان وضعیت کشور قرار دهند تا آنها مباحث مهم مطرح در کشور را برای مردم منتقل کنند.

 

حجت الاسلام اکرمی بیان کرد: موضوع اقتصاد، دشمن‌شناسی، وحدت و سیاست باید محور مورد توجه مساجد و کانون‌ فرهنگی هنری مساجد باشند.

 

پایان پیام/ 
 

کد خبر 374507

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha