تاکید بر تهیه فیلم ها و برنامه های هنری پرمحتوا از سوی کانون های مساجد

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام غروی معتقد است در شرایطی که دشمن با امکانات کامل سعی در به انحراف کشاندن جوانان و دورکردن آنها از مسیر اصلی دارند ما باید با برنامه ریزی هدفمند برای جذب جوانان به مساجد تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام سیدعلی غروی، عضو جامعه مبلغین تهران با اشاره به جایگاه بسیار مهم مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی به خبرنگار حوزه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: انقلاب اسلامی ایران از سنگر مساجد شکل گرفت و به تعبیر مقام معظم رهبری، نظامی که پشتوانه داشته باشد، می تواند حتی قوی ترین قدرت منطقه را هم شکست دهد و همان طور که دیدیم در جنگ هشت ساله تحمیلی جوانان اهل مسجد، دشمن را شکست دادند.

  

وی با اشاره به اینکه ائمه جماعات و روحانیون می توانند در جذب جوانان به مسجد تاثیرگذار عمل کنند، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در برخورد با جوانان رفتاری سرشار از احترام داشتند و شیوه رفتار و برخورد ایشان با مردم بویژه جوانان رفتاری همراه با عطوفت بود. این عاملی برای جذب جوانان به مسجد بود که موجب می شد جوانان با علاقه و انرژی مضاعف به سمت خانه های خدا جذب شوند.

 

حجت الاسلام غروی با اشاره به تاثیرگذاری مراکزی همچون کانون های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با کار کارشناسی برای جوانان برنامه‌ریزی داشته باشند. دشمن زمانی با حمله نظامی درصدد علیه کشور بود و امروز شیوه تهاجم دشمن تغییر کرده است.پس ما نیز باید برنامه ریزی هایمان برای جوانان با اصول و برنامه باشد.

 

وی افزود: امروز دشمن با ابزارهایی همچون رایانه، فضاهای مجازی و امکاناتی همچون وایبر و وی چت سعی دارد، جوانان را به سمت اهداف خودشان سوق دهد. بنابراین در این شرایط مراکزی همچون کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با مجهز شدن به امکانات روز سعی کنند تا جوانان در دام دشمن نیافتند و با بهره گیری از کارشناسان و صاحب‌نظران مذهبی در مساجد و برگزاری برنامه های مختلف در رشته های فرهنگی، هنری و ورزشی در این زمینه تاثیرگذار عمل کنند.

  

عضو جامعه مبلغین تهران بر لزوم تهیه برنامه های هنری پر محتوا در مقابل فیلم‌ها و برنامه های دشمن تاکید کرد و گفت: با تهیه چنین برنامه هایی می توان، ارزش‌های دینی در جوانان تقویت کرد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 382471

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha