تاکید حجت الاسلام ادیب یزدی بر تشکیل اتاق فکر در کانون های مساجد

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به نقش کانون های مساجد در براانگیختن غیرت دینی در جوانان و نوجوانان گفت: لازم است در این زمینه در کانون های مساجد اتاق فکر تشکیل شود.

حجت‌الاسلام مرتضی ادیب یزدی، کارشناس دینی بر لزوم تعریف کار ویژه برای مساجد تاکید کرد و به خبرنگار حوزه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: محور اصلی فعالیت های یک مسجد باید اهتمام به آموزش کلام الهی و آموزش، تفسیر و تدبر قرآن کریم باشد.

 

وی با اشاره به اینکه باید افق‌های روشن و جدیدی از سوی صاحب نظران و فرهیختگان ترسیم شود تا جوان و نوجوان با میل و رغبت به سمت مسجد سوق یابد، بیان کرد: لازم است اتاق فکر در کانون های فرهنگی هنری مساجد به منظور جذب نیروهای جدید به مساجد در این شرایط حساس و ویژه فرهنگی تشکیل شود تا غیرت دینی و انگیزه‌های حماسی در جوانان برانگیخته و زمینه سوق جوانان و نوجوانان به مسجد شوند.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به برنامه ریزی و تهاجم فرهنگی دشمن افزود: پایگاه های اثرگذار دینی همچون کانون های فرهنگی هنری مساجد با نظارت امام جماعت مسجد می تواند در این زمینه بسیار نقش آفرین عمل کنند.

 

وی نقش امام جماعت، مسئول کانون فرهنگی هنری و بسیج، خادم مسجد و هیئت امنا را در حضور مردم در مسجد تاثیرگذار دانست و ادامه داد: ارکان مسجد باید به رفتار و اعمال خود دقت بیشتری داشته باشند تا برنامه ریزی آنها در مسجد زمینه ساز حضور پر رنگ مردم بویژه جوانان به مساجد شود.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی با اشاره به اینکه فاصله گرفتن از مساجد به معنای فاصله گرفتن از فرهنگ اسلامی، گفت: ایجاد فاصله میان خانواده‌ها و مساجد به معنای دور شدن آن‌ها از فرهنگ اسلامی و نزدیک شدن به فرهنگ غرب است بنابراین مساجد، پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال در مسجد باید با انجام اقدامات و نوآوری‌های بدیع بر مسایلی که برای جوانان جاذبه داشته باشد، متمرکز شوند تا بتوانند زمینه‌ساز جذب جوانان به سنگر مساجد باشند.

 

این کارشناس دینی تصریح کرد: بزرگ ترین سرمایه مذهب تشیع غیرت دینی است اگر این غیرت آن‌طور که باید در قلوب جوانان شعله‌ور نشود ممکن است بزرگ‌ترین سرمایه ما از دست برود بنابراین لازم است به فرهنگ سازی فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 380198

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha