ظرفیت مدارس سمپاد خراسان رضوی افزایش می یابد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از افزایش ظرفیت مدارس استان خبرداد و گفت: هشت مرکز جدید در سال جاری به مراکز سمپاد اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، سید جواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، ظهر امروز (12 مرداد) در جمع خبرنگاران، با تبریک روز خبرنگار، یکی از شاخص های جدی عدالت را اطلاع رسانی دانست و اظهار داشت: در بسترسازی جهت اجرایی شدن پنج سیاست کلیدی وزارت آموزش و پرورش خبرنگاران نقش مهمی دارند و می توانند مردم را نسبت به مسائل آموزش و پرورش حساس کنند.

وی افزود: یکی از وظایف خبرنگاران نظارت بر مدیریت جامعه و نگاه انتقادی به عملکرد مدیران است.

حسینی قلم را وجه مشترک آموزش و پرورش و خبرنگاران دانست و اذعان داشت: آموزش و پرورش به منزله جعبه سیاه جامعه است و باید اطلاعاتش را از طریق خبرنگاران به گوش مردم برسد.

وی خبرنگاران را خیرین اطلاع رسان در آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت: با تشکیل شورای اطلاع رسانی، حضور خبرنگاران را در تمام کارگروه های آموزش و پرورش تسهیل خواهیم کرد و از خبرنگاران دعوت خواهد شد تا اخبار کارگروه ها را به اطلاع مردم برسانند.

وی راهبرد اصلی آموزش و پرورش را ارتقاء کیفیت در نظام آموزش و پرورش عنوان و تأکید کرد: با توجه به اینکه تعداد دانش آموزان در برابر تعداد مدارس و معلمان، نسبت به سالهای گذشته کاهش داشته است بنابراین باید به کیفیت آموزش و پرورش توجه ویژه ای شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ساماندهی نیروی انسانی، ارتقاء مدیریت آموزش و پرورش، عملیاتی کردن بودجه ریزی مدارس، توسعه مشارکت ها و تمرکززدایی را نشانه ای از دقت عمل و شفاف سازی است.

وی ادامه داد: تاکنون45جلسه با حضور گروهی از معلمان و کارشناسان اداری در بحث ساماندهی نیروی انسانی به وضعیت نقل و انتقالات رسیدگی می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به تدوین مجموعه سیاست های اجرایی ارتقاء مدیریت آموزشگاهی که طی هفته جاری در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت اشاره کرد و اظهار داشت: در این مجموعه شاخص های مدرسه کیفی بر اساس انواع مدارس دولتی، شاهد، غیر دولتی و غیره و شاخص های برای مدیران مدرسه کیفی در نظر گرفته شده است.

وی به چهار موضوع پالایش، تثبیت، توانمند سازی و نظارت بر کار مدیران اشاره کرد و گفت: کمیته ای جهت بهبود مدیریت آموزشگاهی تشکیل شده و نیز راهنمایی گام به گام برنامه عملیاتی مدارس جهت ارتقاء مدیریت آموزشگاهی تدوین شده است.

 حسینی افزود: به جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طرح شهید پژوهی و طرح راوی معلم تنظیم شده که هدف آن گسترش ارزش های ایثار و شهادت است.

وی به افزایش ظرفیت مدارس سمپاد اشاره کرد و گفت: هشت مرکز جدید در سال جاری به مراکز سمپاد اضافه شده نیز قراردادهایی تعدادی سالن چند منظوره جهت بهره برداری مدارس سمپاد منعقد گردیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به کسب مدال نقره المپیاد جهانی کامپیوتر در استرالیا توسط دانش آموز خراسانی، ادامه داد: سه مدال جهانی مسابقات علمی، نقره فیزیک و برنز و دیپلم افتخار زیست شناسی متعلق به دانش آموزان مشهدی است.

وی تأکید کرد: با توجه به تحلیل محتوای امتحانات پایان سال، در رشته های علوم تجربی و علوم انسانی نسبت به سال گذشته رشد و در رشته ریاضی افت داشته ایم که این افت به دلیل سطح آزمون بوده است.

حسینی به ثبت نام بیش از 69 درصد دانش آموزان کلاس اولی اشاره کرد و اذعان داشت: رتبه دوم کنکور سراسری امسال در رشته زبان های خارجی از میان دانش آموزان مشهد و رتبه 10 رشته تجربی متعلق به دانش آموز کاشمری بوده است.

وی به بیان برخی آمارهای اداره کل آموزش و پرورش در سال جاری پرداخت و گفت: بیش از 76 هزار دانش آموز کلاس اولی در طرح سنجش سلامت شرکت کرده اند و بیش از 694 پایگاه اوقات فراغت در سطح استان در سال جاری فعال بوده که بیش از 48 هزار دانش آموز دختر و 58 هزار دانش آموز پسر در این کلاس ها شرکت داشته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به اسکان زائرین در مدارس مشهد اشاره کرد و گفت: از 23 خرداد سال جاری تا 11 مرداد بیش از 489 هزار و 714 روز نفر اسکان داده شده اند که شامل 39 هزار خانوار فرهنگی و هزار خانواده غیرفرهنگی بوده اند که در نتیجه رتبه یک زائر پذیری آموزش و پرورش استان در سطح کشور را دارا هستیم.

وی ادامه داد: سامانه جامع الکترونیکی جهت حذف بسیاری از آموزش های ضمن خدمت راه اندازی خواهد شد و 165 نفر مدرس جهت آموزش روش تدریس کتابهای درسی جدید التألیف به تهران اعزام شده اند.

 حسینی به راه اندازی هشت پژوهشسرا در هشت شهر استان تا اول مهر اشاره کرد و افزود: در استان خراسان رضوی 4/1 درصد والدین بیسواد هستند که نسبت به یک میلیون و 500 هزار والدین بی سواد در کل کشور تعداد بسیار کمی است.

پایان پیام/

کد خبر 390397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha