اجرای طرح سواد آموزی مدرسه محور با نظارت و مدیریت آموزش فرد به فرد

خبرگزاری شبستان: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز از اجرای طرح سواد آموزی مدرسه محور با نظارت و مدیریت آموزش فرد به فرد خبر داد.

عیسی بابالو، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اجرای برنامه های سوادآموزی در این معاونت گفت: طرح سواد آموزی مدرسه محور با نظارت و مدیریت آموزش فرد به فرد با هدف ریشه کن شدن بی سوادی در استان البرز در حال اجرا است.

 

به گفته بابالو، عدم دسترسی به افراد بی سواد، نداشتن نشانی دقیق از آنان به دلیل مهاجرت و یا جابجایی در سطح شهر، عدم رغبت به تحصیل در برخی افراد و بی اطلاعی از اجرای طرح سوادآموزی از جمله دلائلی است که زمینه رشد بی سوادی در این استان شده است.

 

این مسئول در خصوص اجرای طرح سوادآموزی مدرسه محور اظهار کرد: به منظور اجرای این طرح تمامی مدارس استان موظف هستند حداقل 10 نفر از افراد بی سواد منطقه خود را با سواد کنند.

 

وی در ادامه در رابطه با طرح مدیریت آموزش فرد به فرد نیز تصریح کرد: در طرح نشر علم از دانش آموزان مقطع دبیرستان و هرکس که سواد خواندن و نوشتن دارد، دعوت شده تا به سواد آموزی با اولویت پدر و مادر و بستگان بپردازند.

 

 

وی با بیان این مهم که هیچ اجباری برای به اتمام رساندن دروس در دوره خاصی نیست، بیان کرد: نوسوادان با اتمام کتب هر زمان که اعلام آمادگی کنند از آن ها آزمون گرفته خواهد شد.

 

بابالو، با اشاره به این مطلب که در حال حاضر پنج هزار و 800 نفر از اولیا دانش آموزان استان البرز بی سواد هستند، بیان کرد: براساس آمارهای دریافتی در خصوص افراد بی سواد در این استان، طبق برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود تا پایان سال جاری تمام این افراد از نعمت سواد برخوردار شوند.

 

وی افزود: نهضت سواد آموزی با هدف ریشه کنی بی سوادی و باسوادی افراد بی سواد مطلق و همچنین تحت پوشش بردن افراد نوسواد برای آموزش های پس از سواد فعالیت های خود را آغاز کرده است.

 

به گفته این مسئول، ریشه کنی بی سوادی در بین اولیا دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس استان و برنامه ریزی های متعدد در این زمینه رویکرد آموزش و پرورش استان البرز است.

 

رئیس اداره سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز پنج هزار و 800 نفر از اولیا دانش آموزان استان البرز را از نعمت سواد بی بهره خواند و اظهار کرد: امید می رود با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری تمامی این افراد از نعمت برخودار شوند و دیگر شاهد بی سوادی هیچ یک از اولیا دانش آموزان در سطح استان نباشیم.

 

وی در خصوص نحوه تدریس به بی سوادهاگفت: آموزش به اولیا دانش آموزان از 30 فروردین ماه سال جاری تا پایان سال ادامه خواهد داشت و امید می رود تا پایان سال به اهداف از پیش تعیین شده برسیم.

 

بابالو در پایان با نظر به این مطلب که در شش ماهه نخست سال جاری حق الزحمه 600 هزار تومانی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: تمامی افراد علاقمند به تدریس با حداقل مدرک دیپلم و دانش آموزان مقطع متوسطه با حداقل معدل 15 به بالا می توانند در این امر مشارکت کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 390411

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha