سهم 4.5 درصدی زنان از اهدای خون زیبنده نیست

خبرگزاری شبستان: معاون زنان ریاست جمهوری با اشاره به سهم 4.5 درصدی زنان از اهدای خون گفت: این میزان در مقابل سهم 55 درصدی اهدای خون زنان در کشورهای توسعه یافته زیبنده زنان کشورمان نیست.

به گزارش خبرنگار شبستان، شهین دخت ملاوردی، معاون امور زنان ریاست جمهوری در بازدید امروز خود از انتقال خون استان تهران گفت: ارتقای نقش زنان در مشارکت در عرصه اهدای خون حیاتی است چرا که زنان در هر کجا که اراده کنند می توانند نقش موثری را ایفا نمایند لذا امیدواریم در این عرصه هم ورود زنان تاثیرگذار باشد.

 

وی با تاکید بر نقش موثر خون سالم برای نجات مادران و زنان اظهار کرد: فعالان نهادهای مدنی، سازمان های غیردولتی و دولتی می توانند در جهت پیشبرد این موضوع کمک کننده باشند.

 

وی با اعلام آمادگی معاونت امور زنان ریاست جمهوری برای تعریف پروژه هایی برای استفاده از تمام ظرفیت ها برای مشارکت زنان در اهدای خون گفت: محور سلامت جزو وظایف این معاونت است و می تواند در این چهارچوب قدم های موثری برداشته شود.

 

به گفته ملاوردی، سلامت مادران و خانواده سلامت جامعه است و ما از هر فرصتی برای شناساندن این ظرفیت ها استفاده خواهیم کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: معاونت امور بانوان ریاست جمهوری کارگروه بهداشت و سلامت را در دستور کار قرار می دهد.

 

به گفته ملاوردی، ترس از کم خونی و افت فشار خون از جمله دلایلی است که باعث می شود مشارکت زنان در اهدای خون افت کند. ما با اقدامات خود سعی داریم در این حوزه تغییر نگرش ایجاد شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 390421

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha