نقش محوری زنان در احیا و انتقال میراث فرهنگی ناملموس

خبرگزاری شبستان: مشاور عالی شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری اجلاس زنان گفت: زنان در احیا و انتقال میراث فرهنگی ناملموس نقش محوری دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان و به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان، مهدی جمالی نژاد، مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: هرساله از سوی سازمان بین المللی ICCN ویژه برنامه هایی در قالب اجلاس، جشنواره و کارگاه های آموزشی در راستای اهداف سازمان مبنی بر پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس جهان اجرا می شود.

 

وی افزود: در این راستا و در سالی که توسط مقام معظم رهبری سال (اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی) نام گرفته است، مدیریت شهری اصفهان توانسته با ابتکار عمل، میزبانی این رخداد مهم فرهنگی جهان در حوزه حکمرانان محلی را به دست آورد.

 

مشاور عالی شهردار اصفهان با بیان اینکه کارشناسان از اجلاس بین المللی میراث فرهنگی ناملموس اصفهان، به عنوان مهم ترین رخداد فرهنگی ایران در سال 93، یاد کرده اند، تصریح کرد: این رویداد می تواند دستاوردهای بین المللی کلانی برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان داشته باشد به طوری که از سویی گام مهمی در زمینه معرفی فرهنگ و هنر ایران در عرصه بین المللی برداشته می شود از سویی دیگر چهره جمهوری اسلامی ایران به عنوان حامی صلح و آشتی میان ملت ها تثبیت می شود.

 

جمالی نژاد با بیان اینکه اجلاس بین المللی میراث فرهنگی ناملموس شامل سه بخش اجلاس مجمع عمومی، اجلاس بانوان و جشنواره است، خاطرنشان کرد: اجلاس مجمع عمومی متشکل از نمایندگان شهرهای عضو، نهاد تصمیم گیرنده و مهمترین بخش سازمان بین المللی ICCN است که هر دو سال یکبار تشکیل می شود.

 

اجلاس مجمع عمومی به پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس می پردازد

وی با تاکید بر اینکه اجلاس مجمع عمومی به دو بخش تقسیم می شود، ادامه داد: در یک بخش به بحث و بررسی پیرامون مسائل ساختاری سازمان ICCN، عضویت ها می پردازد و در بخش دوم پیرامون موضوع پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس بحث و گفتگو می کند.

 

مشاور عالی شهردار اصفهان به موضوعات مجمع عمومی در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در برنامه ریزی شهری، نقش میراث فرهنگی ناملموس در بهبود محیط زیست و کیفیت زندگی، راهکارهای ترغیب گردشگری میراث فرهنگی ناملموس جهت ارتقای دیپلماسی شهری، نقش میراث فرهنگی ناملموس به منظور اصلاح سبک زندگی جوامع و هویت انسانی موضوعات این اجلاس است.

 

نقش محوری زنان در احیا و انتقال میراث فرهنگی ناملموس

جمالی نژاد با اشاره به برگزاری اجلاس زنان افزود: با توجه به جایگاه ویژه زنان در احیا، پاسداری و انتقال میراث فرهنگی ناملموس در میان ملل مختلف با هماهنگی صورت پذیرفته با سازمان بین الملل ICCN، اجلاس بانوان برای اولین بار و همزمان با برگزاری اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس در اصفهان برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: موضوع این اجلاس نقش محوری زنان در احیا، پاسداری، ترویج و انتقال بین نسلی میراث فرهنگی ناملموس خواهد بود.

 

بررسی آداب و رسوم و هنرهای سنتی در جشنوارهICCN

مشاور عالی شهردار اصفهان در خصوص جشنواره بین المللی ICCN خاطرنشان کرد: در جشنواره اصفهان موضوعات مهارت های مربوط به ساخت صنایع دستی، هنرهای سنتی و تجسمی، معماری، هنرهای نمایشی، موسیقی سنتی، آداب ورسوم و ورزش و بازی های محلی در نظر گرفته شده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 390708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha