کنگره بی بی حکیمه(س)راهی برای معرفی استان به عنوان حرم چهارم اهل بیت

خبرگزاری شبستان:استاندار کهگیلویه بویراحمد به تلاش های صورت گرفته در راستای انتخاب استان به عنوان حرم چهارم اهل بیت علیهم الاسلام اشاره و تاکید کرد: با برگزاری کنگره بی بی حکیمه(س) به این هدف گذاری نزدیک شویم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز (14 مرداد) در نشست شورای اداری این استان، گفت: امسال اولین هفته دولت، در دولت تدبیر و امید برگزار می شود.

 خادمی در ادامه با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی مناسب در این زمینه، افزود: هفته دولت امسال در سطح کلان مدیریتی با دیدی متفاوت نگریسته می شود و دستگاه های اجرایی نیز می بایست در راستای برگزاری آن فراتر از روش های معمول و با ابتکارات خاص استان تلاش کنند.

وی بیان داشت:در هفته دولت امسال به دلیل اهمیت راه و آب در استان، وزیران نیرو و راه و شهرسازی میهمان استان هستند.

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که هفته دولت در سال جاری در استان با تأکید بر اهمیت راه و آب برگزار شود، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی با طراحی و پیش بینی برنامه ‌هایی متفاوت از سال های گذشته، پروژ‌ه ‌هایی که افتتاح و به بهره ‌برداری می ‌رسد را در قالب یک نمایشگاه به نمایش گذراند.

خادمی در ادامه، گفت: وقتی گردشگری یکی از راهبردهای توسعه استان است، سیر چند روزه گردشگر می بایست تبدیل به بارش فرصت ها برای رونق استان باشد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی مشخص و مدون در راستای افزایش امکانات شهرهای استان برای چند برابر ظرفیت شدن جمعیت در روزهای پرگردشگر و نیز برای طول سال صورت گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که خدمات مناسبی به گردشگران تعطیلات عید فطر ارایه شده است، افزود: وقتی شهری طراحی هایش برای جمعیت مشخصی باشد وقتی پنج برابر جمعیت به آن وارد می شود، مسلما با کمبود امکانات و نارضایتی بخشی از مردم روبرو می شود.

وی، قرار گرفتن استان در تورهای گردشگری را راهی برای معرفی نقاط مختلف سردسیر و گرمسیر استان به سایر نقاط کشور دانست و گفت: امکانات گردشگری با هدف جذب گردشگران درآمدزا برای استان طراحی شوند.

خادمی با بیان این که شورای اداری امروز رویکرد فرهنگی داشت، گفت: کنگره های ملی پیش رو با همکاری همه دستگاه های اجرایی و با هدف تولید انرژی و جایگاه برای استان برگزار شوند.

رئیس شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد به برگزاری کنگره ملی شهدا در سال آینده اشاره کرد و با بیان این که استان دارای افتخارات زیادی در جنگ است، اظهار داشت: تاکنون استفاده معنوی از این افتخارات صورت نگرفته و برگزاری کنگره شهدا موجب تحرک در توسعه استان می شود.

وی با بیان این که باید به تاریخ دور و نزدیک استان افتخار کنیم و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم، تأکید کرد: برگزاری کنگره شهدا در استان دارای اثرات کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین حاشیه های باارزشی است که می بایست برنامه ریزی لازم در راستای بهره برداری از همه این اثرات صورت گیرد.

خادمی به تلاش های صورت گرفته در راستای انتخاب استان کهگیلویه بویراحمد به عنوان حرم چهارم اهل بیت علیهم الاسلام اشاره کرد و اظهار داشت: با برگزاری کنگره بی بی حکیمه(س) به این هدف گذاری نزدیک شویم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: مدیران در برگزاری کنگره بی بی حکیمه (س) نیز مترصد استفاده از فرصت ها در راستای توسعه استان و زیرساخت ها باشند.

وی کنگره ملی بزرگداشت آیت الله ملک حسینی را یکی دیگر از فرصت های پیش رو دانست و گفت: ایشان ذخیره بزرگ معنوی برای استان هستند و لازم است دستگاه ها به ویژه دانشگاه ها در بحث علمی این کنگره به صورت جدی ورود پیدا کنند.

خادمی،برگزاری همایش همگانی پیاده روی در 24 مرداد ماه و پخش زنده آن از شبکه سوم صدا و سیما را مورد اشاره قرار داد و گفت: با برنامه ریزی مناسب و همه جانبه، این همایش مناسب و درخور شأن استان برگزار شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 390965

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha