راهیابی 23 اثر به مرحله نهایی بخش داستانی نهمین جشنواره فیلم رضوی

خبرگزاری شبستان: نماینده هیئت بازبینی بخش داستانی نهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی، از راهیابی 23 اثر به مرحله نهایی بخش داستانی نهمین جشنواره ملی فیلم رضوی در یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، علی روحانی، نماینده هیئت بازبینی بخش داستانی نهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی عصر امروز(15 خرداد) در نشست خبری این جشنواره با بیان اینکه در مجموع کار انتخاب در جشنواره های داخلی مشکل است گفت: هیئت انتخاب باید از بین چند صد فیلم به چند فیلم برسد که این امری مشکل است.


وی با بیان اینکه در مجموع 180 فیلم توسط هیئت انتخاب بخش داستانی جشنواره مورد بررسی قرار گرفته است اظهار داشت: سیاست گروه انتخاب این جشنواره از ابتدا کنار گذاشتن تعارفات و بررسی جدی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره بوده که این امر در انتخاب آثار ارسالی لحاظ شده است.


روحانی تصریح کرد: این سخت‌گیری به دلیل این بود که شان و جایگاه موضوع در حدی نیست که هر اثری بیاید و موضوع را مورد آسیب قرار دهد به ویژه اینکه با این موضوع مقدس مواجه هستیم.


وی با اشاره به شرکت 65 اثر در بخش اصلی این جشنواره گفت: در پایان 10 فیلم جهت حضور در مرحله نهایی این جشنواره انتخاب شده اند.


روحانی، اضافه کرد: در این بخش بیشترین آثار منتخب مربوط به هنرمندان استان یزد است که حدود نیمی از آثار را تشکیل می دهد.


نماینده هیئت بازبینی بخش داستانی نهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی، با بیان اینکه امسال سطح این جشنواره بسیار بالاست، تصریح کرد: فیلم‌ها از نرم فیلم‌هایی که در سینمای ما هست، بالاترند.


وی از معرفی 13 اثر منتخب در بخش سبک زندگی این جشنواره خبر داد و گفت: این تعداد اثر از مجموع 81 اثر ارسال شده به این بخش انتخاب شده اند.


روحانی، از اتنخاب تعدادی از آثار جهت شرکت در بخش جنبی این جشنواره خبر داد و افزود: در آثار انتخابی این بخش علاوه بر دید کیفی به موضوعاتی چون سن شرکت کنندگان، امکانات و... توجه شده است.


وی عنوان کرد: اگر کیفیت فعلی این جشنواره حفظ شود و حمایت رسانه ها و مدیران از این جشنواره صورت گیرد نهمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی از جشنواره های مطرح کشور خواهد بود.


روحانی با اشاره به اثرگذاری چنین جشنواره هایی بر دانشجویان و جوانان گفت: به نظر من باید فیلم‌سازان برتر این جشنواره‌ها حمایت شوند تا بتوانند بیشتر و بهتر فعالیت کنند.


نماینده هیئت بازبینی بخش داستانی نهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند رضوی افزود: بخش عمده ای از شرکت کنندگان در این جشنواره آینده سازان سینمای کشور در آینده ای نه چندان دور خواهند بود.
 

پایان پیام/

کد خبر 391304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha