برگزاری هفته فرهنگ رضوی جهت آشنایی جامعه با سبک زندگی اهل بیت (ع) است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، همزمان با آغاز هفته فرهنگ رضوی در استان اردبیل، گفت: برگزاری هفته فرهنگ رضوی برای آشنای افراد جامعه با سبک زندگی اهل بیت (علیهم السلام) است.

سید ناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، همزمان با آغاز هفته فرهنگ رضوی در استان اردبیل، اظهار کرد: هدف از برگزاری هفته فرهنگ رضوی عطر افشانی بوی فرهنگ رضوی در چهار گوشه میهن اسلامی و اساس این جشنواره به خاطر افتخار میزبانی آقا علی ابن موسی الرضا (علیهم السلام) در کشورمان که یکی از دوازده امام معصوم است.


وی، در پاسخ به این سوال که استقبال مردم ایران اسلامی نسبت به برنامه اجتماعی، فرهنگی، دینی چیست، تصریح کرد: همه مردم مسلمان و متدین ایران اسلامی در همه عرصه های زندگی اجتماعی، فرهنگی و دینی خود با سبک زندگی اهل بیت (علیهم السلام) آشنا هستند و سعی می کنند خودشان را با سیره و روش زندگانی امامان معصوم تطبیق دهند.


اسحاقی، همچنین برنامه های فرهنگی هنری که در چهارچوب هفته فرهنگ رضوی در سراسر کشور برگزار می شود را نشات گرفته از اصالت های دینی و اعتقادی مردم عنوان کرد و گفت: برنامه های فرهنگی هنری هفته فرهنگ رضوی متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی تدوین شده است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در تاثیر گذاری برنامه های هفته فرهنگ رضوی برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام، می گوید: برنامه هایی همچون همایش زائران بارانی با هدف آشنا سازی جامعه با فرهنگ جاری و ساری ایرانی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان طراحی شده است.


این مقام مسئول، با بیان حدیث مشهور سلسلة الذهب از قول امام رضا (علیهم السلام)، گفت: همه برنامه فرهنگ رضوی با رنگ و بوی اسلامی و مذهبی است و بر مدار کلمه توحید لااِلهَ اِلاَّ اللّه تنظیم می شود و ما هر چقدر در جامعه برنامه های فرهنگی هنری، اجتماعی، و اقتصادی بر اساس کلمه توحید و اعتقاد توحیدی تدوین کنیم به همان مقدار از فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و ایران اسلامی دفاع کرده ایم.


اسحاقی، برنامه های فرهنگ رضوی را قلعه مستحکمی در برابر هجمه های ضد اسلامی دشمنان می داند و می گوید: پدیده تهاجم فرهنگی یک پدیده غیر قابل انکار است به همان میزان تنظیم موضوعات برنامه فرهنگی بر مدار توحید و کلمه لااِلهَ اِلاَّ اللّه برای مسئولان اجتناب ناپذیر است.


وی، همچنین در پاسخ به سوال همسازی برنامه های هفته فرهنگ رضوی با سبک زندگی اسلامی در جامعه، گفت: سبک زندگی جامعه دینی ویژگی ها و لوازم خاص خود را دارد و ما در بیانیه مکتوب انقلاب اسلامی به همه دنیا اعلام کرده ایم که ایران یک کشور اسلامی است و همه قوانین و برنامه های این کشور الهام گرفته از مکتب اسلام است و بعد از 36 سال همچنان بر این مواضع پافشاری می کنیم و لازمه ماندن بر این آرمان آوردن محتوا و سبک زندگی دینی در رفتارها، آداب و زندگی روزمره مردم است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه مبانی فکری کشورهای دیگر دنیا آزادی های بی حد و حصر است، خاطر نشان کرد: غرب با اباحه گری هرگونه انحطاط و سقوط را برای فرهنگ اجتماعی خود تجویز می کند و به بهانه آزادی از آن تجلیل نیز می کنند اما ایران اسلامی بر اساس اسلوب دینی و ارزش های فرهنگی - اسلامی سبک زندگی مردم را تنظیم می کند.


این مقام مسئول، مردم را پشتیبان قانون اساسی و انقلاب عنوان کرد و یادآور شد: جامعه ایران در همه مقطع حساس انقلاب را همراهی کرده اند و تدوین و تشریح سبک زندگی رضوی بر اساس آموزه های رضوی در واقع جامه عمل پوشاندن به بیانیه جهانی اول انقلاب است.


اسحاقی، مردم را موضع دار و موضع بان دینی کشور معرفی کرد و افزود: علاقمندان اهل بیت (علیهم السلام) بر اساس سیره معصومین دینی نظام تربیتی و فرهنگی خودشان را بنا می کنند و این جشنواره ها در عرصه پرداختن به مبانی نظری و استحصال سبک و سیره زندگی دینی می تواند نقش موثری ایفا کند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پایان این مصاحبه، همچنین برنامه های سال آینده در حوزه هفته فرهنگ رضوی را تبیین کرد و افزود: استان اردبیل در مجموعه برگزار کنندگان جشنواره رضوی طی دوره های گذشته بخش مدیحه سرایی، چاووشی خوانی، ابتهال و تواشیح را عهده دار بود اما تصمیم بر آن شد تا از سال آینده در رشته ها و گرایش های هنری مانند عکس، خوشنویسی، آواها و نواهای رضوی و یا هنرمدرن با آموزه های رضوی با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (علیهم السلام) در هفته فرهنگ رضوی باشیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 391466

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha