گسترش عدالت و عدالت خواهی در جهان از اهداف دین مبین اسلام است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: گسترش عدالت و عدالت خواهی در جهان از اهداف مهم دین مبین اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستاناز اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک (17 مرداد) در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اراک گفت: عدالت باید در همه جا حاکم شود چرا که گسترش عدالت در جهان از اهداف مهم دین مبین اسلام است.


وی با اشاره به اینکه عدالت سلاحی در برابر هجمه دشمنان است، اضافه کرد: باید این مهم در همه جوامع رعایت شود و از آن برای جنایت و خیانت استفاده نشود.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش به اشاره به اینکه در ماه های اخیر شاهد حملات وحشیانه گروه های تروریستی داعش به مردم بی دفاع عراق و همچنین حملات وحشیانه رژیم اسرائیل به غزه و فلسطین بوده ایم افزود: ملت های جهان این جنایات را محکوم و خواستار رسیدگی مجامع بین المللی به کار این جنایتکاران هستند.


وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه خلع سلاح مردم مظلوم فلسطین به هیچ وجه پذیرفتنی نیست، اضافه کرد: مردم مظلوم فلسطین نباید در برابر رژیم تا بن دندان مسلح اسرائیل خلع سلاح شوند.


این مقام مسئول ادامه داد: زنان و کودکان بی دفاع غزه و فلسطین زیر آتش و بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی هستند هیچ گاه مردم دنیا این جنایات وحشیانه را از یاد نخواهند برد.


امام جمعه اراک عقب نشینی اسرائیل از غزه را در گروه فشار و درخواست مردم دنیا ازجوامع بین المللی دانست و بیان کرد: زمان آن فرا رسیده که مجامع جهانی به طور یکصدا نسبت به جنایات اسرائیل و استکبار جهانی در غزه واکنش نشان داده و خواهان پاسخگویی جنایتکاران صهیونیست در دادگاه بین المللی باشند.

وی حق مردم غزه را خروج کامل از حصر و بازگشت به شرایط عادی دانست و ادامه داد: علاوه بر خروج کامل از حصر باید امکانات لازم برای حضور نیروهای خدمات رسان به مردم این منطقه هر چه زودتر فراهم شود.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش به فعالیت های گروه تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: فعالیت این گروه تروریستی در عراق نیز از دیگر کارهای غیر انسانی است و خودسری و عمق جنایات این گروه تروریست از مرز لبنان تا اربیل در عراق را آلوده فرا گرفته است.


وی با اشاره به کشتار مسیحیان و کردهای عراق توسط گروه داعش ادامه داد: اعضای این گروه به هیچ ضابطه قانونی و دینی پایبند نیستند و نه تنها مسلمانان بلکه مسحیان و کردها را نیز به خاک و خون می کشند.


خبرنگاران همواره در صحنه های مختلف ایران اسلامی حضور فعال دارند
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت سالروز شهادت خبرنگار شهید صارمی، گفت: خبرنگاران طلایه داران عرصه اطلاع رسانی هستند و همواره در عرصه های مختلف ایران اسلامی حضور فعال داشته اند.


امام جمعه اراک در ادامه به توطئه های فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اشاره کرد و افزود: در شرایط کنونی خبرنگاران و اصحاب رسانه وظیفه خطیری بر عهده دارند و باید با اطلاع رسانی و شفاف سازی در جامعه بپردازند.

 

وی کار خبرنگاران را به نوعی جهاد در راه خدا دانست و اضافه کرد: جهاد در راه خدا از تاکیدات دین مبین اسلام است و باید به مفهوم جهاد در تمامی ابعاد و لایه های زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و فرهنگی پرداخته شود.


پایان پیام/

کد خبر 391591

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha