پرداختن به ظرفیت های معطل مانده استان ضروری است

خبرگزاری شبستان: رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: پرداختن به ظرفیت های معطل مانده استان مرکزی از جمله برنامه های مهم و ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور (17 مرداد) در جریان سفر یک روزه خود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران با اشاره به جایگاه استان مرکزی در کشور گفت: استان مرکزی از ظرفیت های خوب در بخش های مختلف از جمله بخش صنعتی برخوردار است.


وی افزود: علاوه بر ظرفیت های صنعتی، استان مرکزی دارای ظرفیت بالایی در بخش کشاورزی نیز هستند.


این مقام مسئول در ادامه پرداختن جدی به ظرفیت معطل‌مانده این استان را از برنامه‌های مهم و ضروری دولت دانست و بیان کرد: این مهم باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش به عزم دولت برای اصلاح ساختار سیستم بانکی اشاره کرد و گفت: اصلاح سیستم بانکی ضروری است و بانکداری باید مسیر تولید را تسهیل کند.


خبرنگاران شریکان فعال اقتصادی و شکوفایی کشورند
رئیس دفتر رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار از تلاش ها و زحمات شبانه روزی اصحاب رسانه تقدیر کرد، گفت: خبرنگاران شریکان فعالان اقتصادی و شکوفایی اقتصاد کشور هستند.


وی افزود: این قشر با تلاش و کوشش خود علاوه بر روشنگری، در حل مسائل و مشکلات اقتصادی نقش به سزایی را ایفا می‌کنند.

نهاوندیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر یک روزه خود به استان مرکزی گفت: این سفر عمدتا برای شرکت در جلسه شورای روسای اتاق های بازرگانی سراسر کشور بود که با توجه به آغاز مرحله اجرایی طرح خروج از رکود اقتصادی صورت پذیرفت.


وی همچنین با اشاره به طرح خروج از رکود اقتصادی اضافه کرد: طرح خروج از رکود اقتصادی توسط دولت و با مشورت فعالان اقتصادی و صاحب‌نظران اقتصادی تدوین و در کمیسیون‌های مربوطه هیأت دولت بررسی و تصویب شده که در روز سه‌شنبه در همایشی با حضور رئیس‌جمهور ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول مشارکت و همکاری و همیاری فعالان اقتصادی را لازمه اجرای این طرح دانست و بیان کرد: لازم دیدیم در این زمینه با رؤسای اتاق‌های بازرگانی که نمایندگان بخش خصوصی دولت هستند، رایزنی عملیاتی داشته باشیم که امروز این امر با حضور در نشست رؤسای اتاق بازرگانی سراسر کشور در اراک صورت گرفته است.


رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: محورهای مختلف این بسته اقتصادی در همایش روز سه‌شنبه، بیان خواهد شد و در این همایش، پنل‌های تخصصی 6‌گانه برگزار می‌شود که امیدواریم با اجرایی شدن این طرح شاهد رونق فعالیت‌های اقتصادی در کشور باشیم.


پایان پیام/

کد خبر 391595

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha